همایش تالاسمی در چابهار آغاز شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۸:۴۱:۰۵
کد خبر: ۹۲۸۷۸۶
همایش تالاسمی در چابهار آغاز شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: همایش تالاسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری حوزه بهداشت و درمان به مدت ۲ روز در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمود حسین‌بر اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش بازآموزی و به اشتراک قرار دادن آخرین دستاوردها در زمینه آموزش و پیشگیری از بیماری تالاسمی است.

وی ادامه داد: تالاسمی بیماری ژنتیکی است که در صورت ناقل بودن پدر یا مادر و یا هر دو به این بیماری به جنین منتقل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: هم‌اینک بیش‌از ۵۰۰ بیمار تالاسمی در این شهرستان زندگی می‌کنند که از مردم نوعدوست انتظار است با اهدای مقداری از خون خود این بیماران نیازمند را یاری رسانند.

وی بیان کرد: بخش بیماران تالاسمی بیمارستان امام علی(ع) چابهار با ۴۴ تخت فعال روزانه به ارائه خدمات به بیمارن تالاسمی مشغول است.

حسین بر اظهار داشت: امروزه با توجه به پیشرفت علوم پزشکی، در اغلب کشورهای دنیا زوجین پیش از ازدواج با مراجعه به آزمایشگاه و انجام آزمایشات پیش از ازدواج مانند P.N.D از سلامت و عدم ابتلا به تالاسمی و احتمال انتقال به فرزندان مطمئن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران نیز سال‌هاست که این آزمایشات در حال انجام است و تنها راه جلوگیری از افزایش جمعیت بیماران تالاسمی، آموزش گسترده به خانواده‌ها و استفاده از تریبون امامان جمعه و جماعات برای تاثیر فراوان بر روی مردم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز