ظرفیت های مشترک ترانزیت و حمل و نقل ایران و پاکستان بررسی می شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۴:۳۸:۱۶
کد خبر: ۹۲۹۰۸۷
ظرفیت های مشترک ترانزیت و حمل و نقل ایران و پاکستان بررسی می شود
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت های حمل و نقل و ترانزیت کالا بین این استان و استان بلوچستان کشور پاکستان در هفتمین کمیته مشترک مرزی در زاهدان بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ایوب کرد اظهار داشت :  یکی از اهداف مهم موافقت نامه های تجاری، تسهیل مراودات و حذف قوانین دست و پا گیر برای تجار و سرمایه گذاران است که به توسعه روابط اقتصادی کشورها کمک می کند.

وی از برگزاری هفتمین کمیته تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان (جمهوری اسلامی ایران) و ایالت بلوچستان (جمهوری اسلامی پاکستان) در هفتم و هشتم آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: هدف از این برنامه بررسی مشکلات و رفع موانع تجارت مرزی، حمل و نقل، امور گمرکی و کنسولی بین دو کشور است.

این مقام مسئول بیان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه استان سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرزی با دو کشور پاکستان و افغانستان در شرق و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب، در کنار بهره مندی از منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و پایانه های مرزی، راه را برای نقش آفرینی صنعت حمل و نقل در رونق تجارت، ترانزیت و مبادلات مرزی فراهم ساخته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اهداف هفتمین کمیته تجارت مرزی استان سیستان و بلوچستان و پاکستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در این کمیته مشترک دو طرف هماهنگی های لازم را در توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی، تبادل هیات های تجاری و جذب سرمایه گذاری دو جانبه انجام خواهند داد.

وی از ارائه پنل های تخصصی حوزه ترانزیت و حمل و نقل در این کمیته مشترک خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت های حمل و نقل دو کشور بعد از بررسی زمینه های مشترک تفاهنامه همکاری امضا خواهد شد.

گفتنی است طول مرزهای خاکی سیستان و بلوچستان با پاکستان 921 کیلومتر و طول مرز آبی کشور در سواحل دریای عمان نیز 370 کیلومتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز