برداشت ۶۵۰ تن دانه روغنی کنجد از مزارع دلگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۴:۳۹:۲۸
کد خبر: ۹۳۰۵۸۷
برداشت ۶۵۰ تن دانه روغنی کنجد از مزارع دلگان
فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۶۵۰ تن محصول دانه روغنی کنجد از سطح ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجتبی شجاعی اظهار داشت: کشت این محصول به صورت سه و ۶ماهه بوده که با توجه به شرایط آب و هوایی دلگان برداشت آن تا پایان آذر ادامه دارد.

وی بیان کرد: دانه روغنی کنجد در مناطق گرمسیری کشور مانند کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس به عمل می‌آید و نیز در استان معتدل مازندران تنها در فصل بهار کشت می‌شود.
 
فرماندار دلگان گفت:محصولات تولیدی کنجد دلگان در یزد، اصفهان، خراسان شمالی و جنوبی به فروش می‌رسند.
وی بیان کرد: توسعه کشت محصولات زراعی مانند کنجد، کلزا، گندم و چای ترش مورد توجه جهاد کشاورزی دلگان قرار گرفته به طوریکه سالانه در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم، ۷۰۰ هکتار چای ترش و ۶۰۰ هکتار کنجد در این شهرستان کشت می‌شود.
شجاعی اظهار داشت: رویکرد دولت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای کوچک، آبیاری‌نوین و توسعه فعالیت‌های شیلاتی بوده که با همکاری بنیاد برکت اقدامات لازم برای حمایت از کشاورزان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دلگان رتبه نخست آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است افزود: بیش‌از ۳۵ درصد از سامانه‌های نوین آبیاری استان در این شهرستان اجرا شده است.
فرماندار دلگان گفت: در سال‌های اخیر ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده‌اند.
وی ادامه داد: هم‌اینک آبیاری نوین در سطح هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دلگان آماده افتتاح است.
شجاعی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری حدود ۵۰ درصد از کل زمین‌های کشاورزی دلگان به سیستم آبیاری نوین مجهز شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز