ورود سامانه بارشی جدید به سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۳۴۷۵۳
ورود سامانه بارشی جدید به سیستان و بلوچستان
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عصر امروز سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که فعالیت آن فراگیر بوده و در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان منجر به سیلابی شدن معابر و جریان یافتن رودخانه های محلی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مصدق گودرزی اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی این سامانه تا آخر هفته فعال خواهد بود اما اوج فعالیت آن در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پیشرو است.

وی افزود: انتظار می رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های به ویژه در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان رخ دهد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شاخص های همرفت و احتمال وقوع صاعقه و تگرگ توصیه می شود مردم از قرار گرفتن در فضای باز و ارتفاعات خودداری کنند. همچنین در زمان فعالیت سامانه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

گودرزی در بخش دیگری به آخرین وضعیت جوی دریای عمان و سواحل جنوب استان اشاره کرد و گفت: تا پنج شنبه آسمان نواحی ساحلی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید است. در این مدت دریا مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

وی افزود: توصیه می شود فعالین دریایی در زمان مواج بودن دریا جوانب احتیاط را مد نظر قرار داهند و حتی الامکان شناورهای سبک از رفتن به دریا پرهیز کنند.

 

نظر شما