۶۰ واگن حمل گاز مایع به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۴:۲۱:۳۶
کد خبر: ۹۳۵۲۶۸
۶۰ واگن حمل گاز مایع به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور گفت: ۶۰ واگن حمل گاز مایع در اختیار داریم که همه را برای برطرف شدن مشکل کمبود گاز به سیستان و بلوچستان اختصاص داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حمیدرضا حدادی در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دیدن مردم در صف‌های طولانی دریافت سیلندر و در حال انتظار بسیار سخت و عذاب آور است.

وی گفت: با توجه به برخی دستورها از سوی مراجع مختلف مبنی بر توزیع ایستگاهی، نتوانسته‌ایم گاز مایع را براساس اشتراک به موقع به شهروندان برسانیم که این خود موجب شده تا مردم به توزیع اشتراکی بی‌اعتماد شوند.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور افزود: پیش‌بینی ایجاد کارت الکترونیکی به منظور توزیع گازمایع همانند بنزین انجام شده که با بهره‌برداری از آن بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در این استان با توجه به موقعیت مرزی و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان شاهد قاچاق بی رویه سوخت هستیم که بیشترین نوع آن نیز به نفتگاز، بنزین، نفت سفید و گازمایع مربوط می‌شود.

حیدر میرزایی گفت: کمتر توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان، کمبود کارخانجات تولیدی و متعاقب آن نبود فضای اشتغال و نوع اقلیم و پهناوری موجب شده تا امرار معاش برای مردم نجیب و سخت کوش در این نقطه از کشور با کمی مشکل روبرو شود که نباید با سهل‌انگاری و کم‌کاری مشکلات را برای آنان بیشتر کنیم.

وی افزود: کمبودهای زیادی در توزیع گازمایع در سیستان و بلوچستان وجود دارد که رفع آنان خواسته بحق شهروندان است و باید مرتفع شود که جزئی‌ترین آن افزایش سهمیه و توزیع سیلندر بصورت کاملا اشتراکی است.

مدیرکل تغزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توزیع اشتراکی گازمایع موجب کاهش میزان مصرف مردم می‌شود، ادامه داد: زمانی‌که گازمایع بصورت اشتراکی عرضه نشود تخلفات بعدی، دلالی‌ها و برخی سودجویی افراد خاص را بدنبال خواهد داشت و در این میان نیازمندان واقعی قربانی می‌شوند.

وی گفت: پرونده‌های متعدد قاچاق گاز مایع با سیلندر را در سراوان داشته‌ایم که خروج سوخت و سیلندر به سمت کشور پاکستان آسیب‌های زیادی را بدنبال دارد.

 

نظر شما