استانداران خراسان‌ جنوبی و سیستان و بلوچستان تفام‌نامه امضا می‌کنند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۶:۳۷:۵۲
کد خبر: ۹۳۵۹۴۰
استانداران خراسان‌ جنوبی و سیستان و بلوچستان تفام‌نامه امضا می‌کنند
تفاهم‌نامه همکاری در سفر سه روزه استاندار خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان بین ۲ استان مرزی و همجوار به امضا می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، همکاری مشترک در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل در زمینه های جاده‌ای، ریلی و هوایی با اولویت پروژه‌های مشترک ۲ استان، استفاده از ظرفیت و توانمندی فنی و مهندسی استان‌ها در پروژه‌های عمرانی، دولتی و خصوصی و قرار گرفتن کالاها و محصولات ساختمانی و عمرانی ۲ استان در فهرست بهای در اختیار پیمانکاران، از مفاد این تفاهم‌نامه است.

براساس این گزارش، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طبق تفاهم‌نامه یادشده، ضمن اعلام آمادگی و همکاری درخصوص برقراری پروازهای بین ۲ استان و تعریف مسیرهای پروازی مشترک از جمله مشهد - بیرجند - زاهدان به چابهار و تهران - بیرجند - زاهدان به چابهار و همچنین همکاری لازم در زمینه تأمین انواع دام سبک و سنگین به منظور تأمین مواد پروتئینی موردنیاز دو طرف به جمع‌بندی می‌رسند.

در این سفر همچنین در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی طرح انتقال آب دریای عمان به سه استان شرق کشور (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی) آغاز می‌شود.

چندی پیش استاندار خراسان جنوبی در راستای توسعه استان، تفاهم‌نامه‌ای را با استاندار یزد امضا کرد.

استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به زابل مورد استقبال احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت و به همراه وی از بازارچه مرزی و چاه نیمه‌های سیستان بازدید کرد.

 محمدصادق معتمدیان همچنین در آغاز سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان، مراکز تحقیقاتی این استان را  مورد بازدید قرار داد.

بازدید از مرکز تحقیقات دانشگاه زابل، سایت پژوهشی دانشگاه سیستان، مرکز تحقیقات دام اصیل سیستان و مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان زهک نیز از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به سیستان و بلوچستان بود.

محمدصادق معتمدیان و استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از سد و چاه ژرف سیستان و مرز میلک زابل برای بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بازدید کردند.

خراسان جنوبی در شرق کشور به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و با ۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان همجوار است.

همچنین بیابان لوت به عنوان اثر طبیعی ثبت جهانی بین سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان مشترک است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز