کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان خاش گم شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۸:۱۶:۲۰
کد خبر: ۹۴۷۹۰۵
کوهنورد کرمانشاهی در ارتفاعات تفتان خاش گم شد
رییس جمعیت هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: امروز دو کوهنورد کرمانشاهی برنامه صعود به قله تفتان"بام شرق ایران را داشته اند که یک نفر از آنها توانسته خود را به پائین برساند و همراه دیگر وی گم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، جلال هاشمزهی بیان کرد: حوالی ساعت 18 امروز گم شدن کوهنورد کرمانشاهی از سوی همراه وی به تیم امداد و نجات هلال احمر خاش گزارش شده که از همان لحظات اولیه دو تیم 5 نفره امداد کوهستان برای نجات این فرد آغاز کرده اند و تا این لحظه اثری از او یافت نشده است.
وی افزود: شرایط برف و کولاک و سرما و یخبندان شدید تفتان اجازه ادامه عملیات جستجو و امداد و نجات را نمی دهد.
هاشمزهی گفت: با توجه به اینکه همراه این کوهنورد گفته رفیق او در نزدیکی کتل با وی همراه بوده و بعد از آن ناپدید شده لذا همکاران ما در این نقطه کوله پشتی او را پیدا کرده اند و امیدوار هستند که حداقل او را در پناهگاه صبح تفتان پیدا کنند.
وی اظهار داشت: اگر این فرد بتواند خودش را به پناهگاه برساند تا حدی می شود به زنده بودنش امیدوار بود، اما اگر مسیری را اشتباه برود در شرایط برف و سرما و یخبندان شدید تفتان امکان زنده ماندنش نیز اندک خواهد بود.
هاشمزهی گفت: امدادگران کوهستان تفتان همچنان به عملیات جستجو ادامه می دهند و اگر خبری بشود در اسرع وقت اطلاع رسانی می کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر خاش به کوهنوردان توصیه کرد: در شرایط برف و زمستان کار صعود به قله تفتان عاقلانه نیست و اگر کوهنواردانی مثل این دو نفر که بدون راهنما و بدون هماهنگی برای صعود به قله برنامه ریزی کرده اند، بخواهند برنامه صعود موفقیت آمیزی داشته باشند، هرگز نمی توانند به هدف خود دست پیدا کنند و جان خود را به خطر می اندازند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز