آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی/سیستان و بلوچستان میزبان رگبار شدید باران

۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۰:۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۴۸۲۴۳
آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادی/سیستان و بلوچستان میزبان رگبار شدید باران
با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی از امشب در سیستان و بلوچستان و اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری، تمامی دستگاه ‌های امدادی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، با اعلام ستاد مدیریت بحران استان، از عصر گذشته در زمینه ورود سامانه بارشی قوی به استان و فعالیت آن طی روزهای آینده، تمامی دستگاه های امدادی سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش در آمده و تا روز دوشنبه که سامانه بارشی از استان خارج می شود، در این وضعیت قرار خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران، تمامی پرسنل و نیروهای نجاتگر، امدادگر به حالت آماده باش قرار گرفته اند و آمادگی حضور در تمامی حوادث برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان را با بهره گیری از تجهیزات سبک، نیمه سنگین و سنگین دارا هستند.

رسول راشکی  با اشاره به لغو مرخصی پرسنل، تصریح کرد: پرسنل، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با کسب آموزش های عمومی و تخصصی مختلف و بهره گیری از تجهیزات امدادی سبک، نیمه سنگین و سنگین، آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان و آسیب دیدگان احتمالی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه های امدادی موجود در بخش های دریایی، جاده ای، کوهستان نیز در حالت آماده باش قرار گرفته اند و مردم می توانند با شماره تلفن 112 هرگونه حادثه را به این جمعیت اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان خدمات لازم به حادثه دیدگان احتمالی ارائه شود.

وی از مردم درخواست کرد تا آموزش های امداد و نجات جمعیت هلال احمر را فرا گیرند تا در صورت بروز حادثه، یاریگر نهادهای امدادی باشند و از فوت افراد جلوگیری کنند.

علام آماده باش به نیروهای اورژانس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان، گفت: از زمان اعلام آماده باش از سوی ستاد مدیریت بحران استان، تمامی نیروهای فوریت های پزشکی و اورژانس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به حالت آماده باش قرار گرفته اند.

فریبرز راشدی، با اشاره به آمادگی همه جانبه پرسنل مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان برای حضور و خدمات رسانی در هر حادثه، از مردم در خواست کرد تا در صورت بروز هر گونه حادثه، موارد را با شماره 115 جهت دریافت خدمات سریع، اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاخروج سامانه بارشی از استان، حالت اماده باش، ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به استان از فردا، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات راهداری در جاده‌های نیمه شمالی استان اندیشیده شده است.

ایوب کرد  اظهار کرد: با توجه به ادامه بارش ها تا اواسط هفته و احتمال وقوع یخبندان در برخی محورهای مواصلاتی، با هماهنگی های صورت گرفته، 30 اکیپ ثابت و سیار راهداری با بسیج تمامی امکانات آماده خدمات رسانی شبانه روزی به هموطنان گرامی هستند.

وی از تجهیز 14 راهدار خانه سیستان و بلوچستان برای خدمات رسانی مطلوب و به موقع در مخاطرات احتمالی به مسافران خبر داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات ناشی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، 400 تن نمک و شن برای زمستان امسال تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان همچنین بر همراه داشتن زنجیره چرخ و فراگیری چگونگی استفاده از آن تاکید کرد و افزود: زنجیر چرخ موجب جلوگیری از لغزش خودرو می شود و امکان تردد ایمن بر روی جاده های لغزنده را فراهم می کند.

کرد گفت: به هم استانی های گرامی توصیه می شود پیش از انجام هرگونه سفر جاده ای اطلاعات لازم را از سامانه های تلفنی، پیامکی، اینترنتی 141 دریافت نموده و در صورت مطلوب نبودن شرایط جوی از انجام تردد های غیر ضروری در محورهای مواصلاتی خصوصاً جاده های مناطق کوهستانی خودداری کنند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز