مسیر ارتباطی نیکشهر- چابهار - ایرانشهر بازگشایی شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۳۲:۰۳
کد خبر: ۹۴۹۷۳۵
مسیر ارتباطی نیکشهر- چابهار - ایرانشهر بازگشایی شد
فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: مسیر ارتباطی نیکشهر - چابهار - ایرانشهر که در پی ریزش کوه ساعاتی بسته شده بود با تلاش اداره راه و شهرسازی بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ضیاء الحق هاشمزهی اظهار داشت: بارندگی سیل آسا بیش‌از ۱۸۶ میلی‌متری خسارت سنگینی به راه‌های روستایی، شبکه برق، اراضی کشاورزی، واحدهای مسکونی، دام‌ها و زیرساخت‌های شهرستان نیکشهر وارد کرده است.

وی ادامه داد: برق و تلفن بیش‌از ۱۰۰ روستای این شهرستان در بخش‌های مرکزی و بنت نیز وصل شده است.  

فرماندار نیکشهر ادامه داد: راه روستاهای حوزه داروکان، کوچینک، مخت، مهبان و دهستان چاهان بازگشایی شده است و تردد در حال انجام است. ضمن اینکه تلاش می کنیم تا زیر ساخت های تخریب شده  راه  سایر روستاهای منطقه هم بازگشایی شود.

 هاشمزهی با بیان اینکه امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل به دلیل تخریب شدن راه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به سختی انجام می‌شود به اعزام بالگرد برای رسیدگی به روستاهای فاقد راه در حوزه بنت و مرکزی نیکشهر تاکید کرد. 

فرماندار نیکشهر ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان قبل از بارندگی در حال آماده باش بودند و خسارت‌های سیل در حال بررسی است که پس از جمع بندی دقیق اطلاع رسانی می‌شود. 

وی با قدردانی از تلاش‌های مسوولان برای خدمات رسانی و حضور در مناطق مختلف خاطرنشان کرد: سیلاب اخیر بی‌سابقه بوده و سبب شده است پل هیتان، بلپیر و سایر زیرساخت‌های راه مسیر نیکشهر به طرف بنت تخریب و راه‌های خاکی کل شهرستان نیز تخریب شود.

فرماندار نیکشهر همچنین به این نکته اشاره کرد که  سیل در برخی مناطق اجازه عبور را نمی‌دهد تا  برق و تلفن این مناطق  وصل شود.

وی افزود: روستای دستگرد از توابع بخش بنت و برخی مناطق و محلات شهر بنت به زیر آب رفته و خسارت سنگینی دیده است که نیاز است مردم و مسوولان کمک‌ها را برای مردم آسیب دیده از سیل گسیل کنند.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
اکنون در استان سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل است و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با  وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز