برگزاری همایش بانوان کارآفرین در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۲:۳۰:۲۶
کد خبر: ۹۵۶۷۷۱
برگزاری همایش بانوان کارآفرین در سیستان و بلوچستان
نخستین همایش بانوان کارآفرین و مشاورین بانوان منطقه ۶ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران "بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، حمایتهای نرم افزاری از قبیل برگزاری تورهای بازدید از واحد‌های تولیدی، آموزش واحد‌های تولیدی و ازاین دست اقدامات را برای توانمند‌سازی واحد‌های تولیدی انجام می‌دهد.

 

اصغر مصاحب تاکید کرد: اصلی‌ترین رسالت این سازمان فراهم آوردن زیر ساختهای لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که یکی از مدلهای توسعه اقتصادی در دنیا خوشه صنعتی است، پروژه اجرای خوشه‌های صنعتی در استانهای مختلف نیز با توجه به مطالعات انجام شده و ظرفیتهای هر استان، از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در حال انجام است.

"ماندانا زنگنه" تاکید کرد: هر گاه ما بتوانیم افراد را در بخشهای مختلف مدیریتی و کار آفرینی را فارغ از توجه به مسائلی همچون جنسیت، فرهنگ و مسائلی از این قبیل انتخاب کنیم و ملاک منتخب بودن تخصص، توان و تعهد افراد باشد، می‌توانیم بگوییم در این بخش توسعه یافته هستیم.

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری یاد آور شد: شناساندن بانوان کار آفرین از طریق ساخت مستندهایی که در رسانه ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایجاد طرح بیمه کارفرمایان خوشه برای بانوان عضو خوشه‌های کسب و کار و تخفیف بیمه سهم کارفرما از دیگر پیشنهاداتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: خوشه‌های کسب کار از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق مخلف شود.

" پروانه رامین" اظهارکرد: در این میان خوشه‌های کسب و کاری که بانوان می‌توانند نقش آفرینی در آن داشته باشند باید در اولویت برنامه‌ای مطالعاتی و اجرایی قرار گیرد در این راستا ظرفیتهای استانهای مختلف باید شناسایی شود و بر اساس آن اقدامات اندیشمندانه انجام داد.

مدیر کل امور بانوان و استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه با پایین بودن نرخ توسعه یافتگی در ابعاد مختلف در استان و علی الخصوص بانوان باید برای بانوان کار آفرین موجود در استان اقداماتی موثر در جهت رفع مشکلات و موانع تولید آنها انجام دهیم.

 

سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون در استان ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی مستقر است که درحال‌حاضر در ۶ شهرک در استان بانوان کار آفرین استقرار دارند.

علیرضا راشکی تاکید کرد: گردآوری کتابچه تخصصی راهنمای سرمایه‌گذاری بانوان در استان با توجه به قوانین و مقررات موجود در حوزه مختلف پیشنهاد می‌شود در دستور کار قرار گیرد.

در انتها مشاور امور بانوان کارآفرین مدیرعامل و مسئول روابط عمومی و آموزش شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در خصوص فلسفه برگزاری این همایش گفت: از میان واحد‌های تولیدی که در استان فعالیت دارند تنها ۱۱ واحد تولیدی به صورت واقعی وعملی کارافرین آنان بانوان می‌باشند که با وجود تحریم‌ها و رکود در سال‌های اخیر قدرتمندانه به کار خود ادامه میدهند و با وجود اینکه مجبور شدند با ظرفیت کمتر کار کنند ولی همچنان با عشق ادامه دادند و موفق هستند.

 

خلیلی افزود: ایجاد پارک‌های نو آوری و کار افرینی بانوان استانها جهت رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و به جریان افتادن مصوبه شورای توسعه و تعاون بانوان کار آفرین که در سال ۱۳۹۶ با حضور مشاور وقت بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مصوب شد.

وی همچنین اشاره کرد: مطالعه و اجرا خوشه صنعتی صنایع دستی بانوان استان به علت اینکه خوشه سوزن دوزی که پیش از این مطالعه شده به صورت انفرادی باتوجه به مسائل علمی و کارشناسی شده به لحاظ تک محصول بودن کاربرد چندانی نخواهد داشت و سوزن دوزی زمانی به بازار خوبی دست پیدا خواهد کرد که در کنار سایر مصنوعات دستی از جمله البسه، چرم، آینه کاری، سنگ کاری و غیره قرار گیرد.

وی اشاره کرد: تسهیلات به عنوان میکروکردیتها که در سایر کشورها از جمله بنگلادش و هند ارائه شده می‌تواند آینده خوبی داشته و همچنین مکانیزم وامهای پله‌ای که ۴ درصد سود بانکی دارند که توسط آستان قدس رضوی ارائه می‌شود و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در استان فعالانه تر و متعهدانه تر عمل کنند می‌تواند کمک بسیار خوبی برای بانوان کار افرین باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز