تاییده صلاحیت ۱۱۶ داوطلب انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۲۳:۱۹:۵۶
کد خبر: ۹۵۹۶۱۲
تاییده صلاحیت ۱۱۶ داوطلب انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا این لحظه ۱۱۶ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی این استان توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نهایی و ۲۱۰ نفر رد صلاحیت شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی زینی‌وند گفت: ۳۵.۵۸ درصد از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شده اند.

وی به تفکیک حوزه های انتخاباتی سیستان و بلوچستان گفت: از ۱۳۵ داوطلب حوزه زاهدان ۴۹ نفر تایید صلاحیت شدند، در حوزه سیستان(زابل) از ۳۹ داوطلب ۱۸ نفر، در حوزه خاش از ۴۳ داوطلب پنج نفر، در حوزه سراوان از ۴۲ داوطلب ۱۱ نفر، در حوزه ایرانشهر از ۴۶ داوطلب ۱۱ نفر  و در حوزه چابهار از ۵۵ داوطلب ۲۲ نفر تایید صلاحیت شده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۳۶۰ داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار ثبت نام کرده بودند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۳۶۰ نفر ۲۲ نفر قبل از رسیدگی در هیات های اجرایی انصراف دادند، ۲ نفر رد صلاحیت و ۳۳۵ نفر توسط هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند.

زینی‌وند گفت: در مرحله قبل از رسیدگی به صلاحیت توسط هیات نظارت ۱۱ نفر انصراف داده و یک نفر (نماینده محترم ایرانشهر) فوت کرده است.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست تایید صلاحیت از سوی هیات نظارت ۶۵ نفر از داوطلبان سیستان و بلوچستان تایید صلاحیت شدند.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مرحله دوم تایید صلاحیت ها که توسط شورای نگهبان انجام شد ۵۶ داوطلب جدید تایید صلاحیت و پنج نفر از تایید صلاحیت های دوره قبل رد صلاحیت شدند.

وی به تحصیلات داوطلبان تایید صلاحیت شده است اشاره کرد و افزود: کارشناسی ارشد ۹۰ داوطلب، دکتری ۲۲ داوطلب، کارشناسی سه داوطلب و حوزوی یک داوطلب است.

زینی‌وند ادامه داد: ترتیب سنی ۳۰ تا ۳۵ سال با ۲۴.۱۴ درصد بیشترین داوطلب، ۴۶ تا ۵۰ سال ۲۲.۴۱ درصد، ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۸.۸۷ درصد،۵۱ تا ۵۵ سال ۱۶.۳۸ درصد، ۵۶ تا ۶۰ سال ۳.۴۵ درصد، ۶۱ تا ۶۸ سال ۳.۴۵ درصد است. 

وی تصریح کرد: ۸۸.۸ درصد معادل ۱۰۳ نفر ازداوطلبان را مرد و ۱۱.۲ درصد معادل ۱۳ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

 معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افرادی که در مرحله قبل تایید صلاحیت و در این مرحله از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند فرصت دارند از ۱۲ تا ۱۴ بهمن اعتراض خود را اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن لیست نهایی داوطلبان اعلام، ۲۳ بهمن هیات های اجرایی مراکز استان ها اسامی تایید شدگان را آگهی و منتشر می کنند، ۲۴ بهمن تبلیغات به صورت رسمی آغاز و تا ۳۰ بهمن ادامه دارد، یکم اسفند تبلیغات ممنوع و ۲ اسفند روز رای گیری است. 

زینی‌وند به حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات اشاره کرد و افزود: با توجه به حساسیت زمان فعلی و تهدیدات و مسایلی که مردم خود به آن واقف هستند حضور حداکثری در صحنه انتخابات بسیار مهم است.

 وی با اشاره به پیش بینی هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای برای  حوزه های انتخابیه سیستان و بلوچستان گفت: این تعداد شعب اخذ رای نسبت به هزار و ۵۶۸ شعبه اخذ رای دوره قبل ، رشد ۱۰ درصدی  دارد.

زینی‌وند خاطر نشان کرد: امسال رای گیری با استفاده از دستگاه های مکانیزه احراز هویت انجام می شود و فرآیند رای گیری و احراز هویت کاملا الکترونیکی است.

وی گفت: رای دهندگان عزیز در روز رای گیری حتما با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: افرادی که کارت ملی‌شان در دسترس نیست و یا کارت ملی آنان در دفاتر ثبت احوال در حال تعویض است با ارائه شماره ملی و یا رسید ثبت احوال می تواند نسبت به رای گیری اقدام کنند.

استان سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز