انتخابات اولویت اول فرمانداران باشد

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۳۸:۲۶
کد خبر: ۹۶۰۷۳۷
انتخابات اولویت اول فرمانداران باشد
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با تاکید بر تسلط همه جانبه، جدیت، نظارت و حضور فرمانداران در تمامی شعب اخذ رای، اظهار داشت: انتخابات؛ بایستی اولویت اول همه فرمانداران باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سمینار مشترک فرمانداران و بخشداران سیستان و بلوچستان با حضور شجاعان مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشور و با محور بررسی آخرین وضعیت آمادگی حوزه‌های انتخابی استان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ضمن ابراز خرسندی و رضایتمندی از مجموعه فرآیند طی شده انتخابات تاکنون، بیان داشت: در ادامه نیز فرمانداران سعی کنند، با رعایت اصل بی طرفی و شفاف سازی انتخابات را در کمال سلامت و امنیت برگزار نمایند.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال احراز هویت در فرایند انتخابات الکترونیکی شده است، ضرورت دارد؛ همه فرمانداران و بخشداران شخصا آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه کارکرد سامانه الکترونیکی تعریف شده ببینند و در این زمینه تسلط کامل داشته باشند.

وی گفت: انتخابات؛ آبرو و حیثیت کشور است و از این لحاظ اهمیت و حساسیت بسیار بالایی دارد.

معاون استاندار در ادامه از تلاش‌های صورت گرفته توسط فرمانداران در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات قدردانی کرد و افزود: تقریباً همه فرمانداری ها برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر گفت: کشور ما با توجه به تهدیدات و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان در شرایط خطیری قرار دارد و مضیقه های معیشتی مردم نیز به نوعی باعث افت حضور سرمایه های اجتماعی در صحنه می شود که با توجه به این شرایط، دهه فجر فرصتی مناسب برای ترمیم اوضاع پیش رو است.

وی به وقایع اخیر کشور پرداخت و ادامه داد: وقایعی از جمله ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی که در نوع خودش برای تاریخ افتخارات یک کشور به تنهایی کفایت می کند، موجب انسجام و همبستگی ملی شد و جا دارد پیرامون این مبحث با دقت تولید گفتمان کنیم و از این گفتمان در راستای تقویت بنیه های کشور و حرکت منسجم تر رو به جلو بهره‌برداری کنیم.

وی همچنین به سانحه تلخ سقوط هواپیما اشاره و بیان داشت: مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند، از این بهانه برای تضعیف ساختار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوء استفاده کنند؛ لذا باید هوشمندانه و قدرتمندانه از جایگاه و ساختارهای نظام حمایت کنیم.

وی افزود: همه فرمانداران با مطالعه چارچوب ها و موازین ذکر شده از فرصت انتخابات و دهه فجر در سخنرانی ها جهت تبیین گفتمان نظام جمهوری اسلامی، بیانات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم استفاده کنند و از این مهم در راستای همبستگی و انسجام ملی بهره بگیرند.

وی به مسئله تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: ممکن است در بحث تایید صلاحیت ها اعتراضات و گلایه مندی هایی از سوی مردم و جناح‌های سیاسی وجود داشته باشد، اما نباید این اعتراضات نهاد تأثیرگذار و ساختاری شورای نگهبان را تضعیف کند چرا که قوام و دوام جمهوری اسلامی ایران بر پایه این ساختارها استوار است.

همچنین در این جلسه بیجار ریئس هیات بازرسی انتخابات و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد فرمانداران در جریان بارندگیها و سیل اخیر جنوب استان، از اعلام آمادگی هیئت بازرسی انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور خبر داد.

همچنین در ادامه این نشست چند ساعته؛ شجاعان مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشور و کارشناسان مربوطه مطالب مربوط به سامانه الکترونیکی احراز هویت انتخابات را تشریح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز