طوفان گرد و خاک و بارش باران سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۷:۰۸:۲۵
کد خبر: ۹۶۱۹۴۹
طوفان گرد و خاک و بارش باران سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز وزش باد در استان آغاز می شود و انتظار می رود روز چهارشنبه سرعت وزش باد با احتمال وقوع طوفان گردوخاک به ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز وزش باد در سطح استان به ویژه نواحی مرکزی و نوار غربی استان آغاز می‌شود و سرعت وزش باد سه شنبه شب و روز چهارشنبه به اوج خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و غربی ۴۰ تا ۷۰ و مناطق شمالی و زاهدان ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد، گفت: انتظار می‌رود در نوار ساحلی استان نیز وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت روی دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، مواج شدن دریای عمان و احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های موقت و تأسیسات از جمله پیامدهای این باد شدید است. با توجه به سرعت وزش باد، در نقاط مستعد احتمال وقوع طوفان گردوخاک و اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود اقدامات لازم برای کاهش خسارت ناشی از وزش باد اتخاذ شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای به ویژه تردد در محورهای «زاهدان- نصرت آباد- بم» و «بم- ایرانشهر» احتیاط شود.

حیدری در بخش دیگری به ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی وارد استان می‌شود و نیمه شمالی و جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: بارش‌های این سامانه از نوع باران و رگبار خواهد بود که انتظار می‌رود با توجه به حجم ریزش‌ها آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و پرآب شدن رودخانه‌های فصلی را در پی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود. همچنین با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرار گیری در فضای باز خودداری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز