هواشناسی سیستان و بلوچستان اخطاریه جوی صادر کرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۷:۰۳:۳۹
کد خبر: ۹۶۲۴۷۹
هواشناسی سیستان و بلوچستان اخطاریه جوی صادر کرد
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۲۳ این اداره کل، نسبت به وزش باد شدید و توفان گردوخاک و بارش ۵ تا ۵۰ میلی‌متری باران در این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دوست محمد کلیم  اظهار داشت: بر اساس خروجی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و ثبت نسبی مدل‌ها، از دوشنبه بارش باران، رگبار و رعدوبرق و تندباد شدید لحظه‌ای نواحی نیمه شمالی و غرب استان را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارش‌های شمال استان بین ۵ تا ۱۵ میلی‌متر برآورد می‌شود، گفت: در زاهدان به ویژه ارتفاعات غربی این شهرستان و خاش، دلگان، میرجاوه و محدوده بزمان ایرانشهر میزان بارش‌های بین ۲۰ تا ۵۰ و برخی نقاط بیش از ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سایر نواحی استان نیز احتمال بارش های پراکنده وجود دارد که عمده این بارش‌ها کمتر از ۱۵ میلی‌متر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اثر مخاطره آمیز فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی است و همچنین احتمال خسارت ناشی از وزش تندبادهای لحظه‌ای به سازه‌های موقت، بنرهای تبلیغاتی و شکستن درختان وجود دارد.

کلیم با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه متوقف می‌شود، ادامه داد: توصیه می‌شود در زمان فعالیت این سامانه از اسکان و تردد در حاشیه ررودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

سرعت وزش باد و توفان به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان به وزش باد شدید در استان اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه پیش رو سرعت وزش باد در استان افزایش می‌یابد به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان و سایر نواحی نیمه شمالی استان بین ۶۰ تا ۹۰ و گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت وزش باد احتمال وقوع توفان گردوخاک یا شن نیز در نقاط مستعد وجود دارد که پیامد آن اختلال در ترددهای جاده‌ای بویژه محورهای زاهدان-نصرت آباد- بم، زاهدان-زابل و ایرانشهر- بم است.

کلیم ادامه داد: سرعت وزش باد در نوار ساحلی استان قدری کمتر است و پیش بینی می‌شود بیشنه سرعت باد به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز