هشت نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده سیستان و بلوچستان انصراف دادند

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۶:۳۲:۰۰
کد خبر: ۹۶۴۸۰۳
هشت نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده سیستان و بلوچستان انصراف دادند
رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: هشت نفر از مجموع ۱۲۲ داوطلب تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان تا این لحظه انصراف دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی زینی‌وند اظهار داشت: ۳۶۰ داوطلب برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه این استان شامل زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار نام نویسی کرده بودند که ۲۲ نفر قبل از رسیدگی در هیات های اجرایی انصراف دادند.

او گفت: امیدواریم کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس با یک رقابت سالم برمبنای چارچوب قانونی تبلیغات خود را برای معرفی هرچه بیشتر خودشان انجام دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این دوره بخش عمده ای از انتخابات با فرایند تمام الکترونیک صورت می‌گیرد و در تمام هزارو ۶۸۹ شعبه اخذ رای به همین تعداد دستگاه‌های مکانیزه احراز هویت در اختیار شعب قرار گرفته که کاربران و متولیان نیز آموزش‌های لازم را به صورت کامل فراگرفته و مراحل پایانی را طی می‌کنند.

او  افزود: برای رای دادن به وسیله این دستگاه‌ها همه شهروندان واجد شرایط باید کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند و در واقع اگر به هردلیل موجهی مانند تعویض یا مفقودی نتوانستند کارت ملی ارائه دهند توصیه می‌کنیم حتما شماره ملی خود را داشته باشند زیرا بدون شماره ملی و کارت ملی احراز هویت نخواهند شد و رای گیری آنان ممکن نیست.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در این دوره هیچگونه امکان رای تکراری وجود نخواهد داشت و دستگاه‌های الکترونیکی به صورت آنلاین احراز هویت می‌کنند و روی سیستم جامع وزارت کشور، ثبت احوال و استانداری ها نشان داده می‌شود و در واقع رای دادن در این دوره کاملا اطمینان بخش و شفاف است.

زینی‌وند اظهار داشت: در تمامی شعب اخذ رای تدابیر لازم، پیش بینی ها، تدارک و پشتیبانی اندیشیده شده و در حدود ۴۷ هزار نفر فرایند اجرایی برگزاری انتخابات را در استان انجام می‌دهند تا انتخاباتی سالم، پرشور و شفاف و رقابتی و امن در استان همدوش سایر نقاط کشور برگزار شود.

او  افزود: تعداد واجدان شرایط رای دادن یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزارو ۳۹۰ نفر رای اولی هستند و امیدواریم مردم مشارکت بالایی داشته باشند.

استان سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

 

نظر شما