دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در چابهار

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۴:۵۶:۴۳
کد خبر: ۹۶۵۲۳۱
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در چابهار
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سرهنگ “حیدرعلی کیخای مقدم”  گفت: مأموران پلیس فتای این شهرستان در پی انجام یکسری اقدامات تخصصی، سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای فیشینگ کار در سطح شهرستان بدست آوردند.

او افزود: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد نوجوانی ۱۴ ساله به اتفاق ۳ نفر از دوستان ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله خود با راه اندازی کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ نرم افزار‌هایی جعلی تحت عنوان افزایش فالوور، افزایش عضو، فروش محصولات غیرمجاز، ماهواره مجازی و … می‌کرده و قربانیان خود را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها حساب بانکی آن‌ها را خالی میکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: سرانجام با هماهنگی قضائی صورت گرفته طی چند عملیات مجزا هر ۴ نفر اعضای این باند دستگیر و به پلیس فتای شهرستان منتقل شدند.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند تأکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها می‌بایست نسبت به فعال سازی رمز دوم پویای کارت بانکی خود اقدام و با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

 

نظر شما