فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق معرفی شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۸:۵۶:۳۲
کد خبر: ۹۶۸۶۷۱
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق معرفی شد
مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور با حضور مسئولان لشکری و کشوری، سران و بزرگان طوایف و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: "سردار مارانی" فرمانده دلاور و مرد خستگی ناپذیر جنوب شرق بود که جا دارد از زحمات و تلاش های بی وقفه وی تشکر و قدردانی کنیم، امید که خداوند متعال به همگان توفیق دهد تا همچنان سربازان خوبی برای نظام و رهبری معظم انقلاب باشیم.
 
وی چرخه مسئولیتی را یکی از توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: یکی از مولفه ها و موفقیت های سپاه پاسداران در این موضوع است زیرا چرخه کاری و مسئولیتی باعث شادابی و نشاط و تحول در حوزه سازمانی می شود.
 
فرمانده سپاه سلمان استان با تاکید بر این مطلب که از توان و ظرفیت "سردار مارانی" در جای دیگری استفاده خواهد شد، ادامه داد: فرمانده جدید قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه نیز با نگاه و برنامه های جدید در این چرخه مسئولیتی برای خدمت به مردم در منطقه جنوب شرق آماده هستند تا با موفقیت های بیشتر در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی وامنیتی مواجه باشیم.

در سایه امنیت پایدار در اوج عزت هستیم

احمد علی موهبتی، استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی و شهدای مرزبان در امنیت این استان گفت: این افراد از سیره و روش امام حسین(ع) الگو می گیرند که آزادگی و انسانیت را به دنیا آموخت.

وی بیان کرد: در سایه امنیت پایدار ایجاد شده در اوج عزت هستیم.

استاندار سیستان وبلوچستان با تاکید بر نقش پررنگ مردم در پایداری انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران با دارا بودن نعمت ولایت در عرصه های مختلف ایفای نقش کردند که نتیجه آن منجر به بقای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی شد.
 
 بصیرت رمز پیروزی در برابر دشمنان است
 
سردار پاکپور در حاشیه مراسم تکریم و معارفه قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: در دوماه گذشته فراز و نشیب های بسیاری در منطقه و کشور داشتیم در اوایل دی ماه اتفاقات پس از اصلاح قیمت بنزین و اعتراض مردم را شاهد بودیم که در عرض یک روز تمامی معاندین، سلطنت طلب ها و منافقین سوار بر این موج شده و برخی از اماکن عمومی را به آتش کشیدند.

وی افزود: این افراد فکر میکردند که می توانند از این فرصت استفاده کنند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزنند اما از روز دوم این حادثه و پس از بیانات رهبر معظم انقلاب صف مردم از اغتشاشگران جدا شد و آنهایی که به اموال مردم ضربه زده و آنها را به آتش میکشیدند کاملا مشخص شدند و تا غروب روز دوم خود مردم ورود پیدا کردند و این حادثه را جمع کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مردم با آگاهی اغتشاشگران را ناامید کردند، بیان کرد: مردم ما به خوبی میدانند که چه کسانی دشمنان آنها بوده و متوجه شدند دشمن از این حادثه سوء استفاده کرده پس ورود پیدا کرده و اغتشاشات را جمع کردند.

شهید سردار سلیمانی بزرگ مردی از جمهوری اسلامی بود

وی ادامه داد: پس از این موضوع شاهد شهادت بزرگ مردی از جمهوری اسلامی بودیم، باید از خود بپرسیم حاج قاسم سلیمانی که بود؟ آیا حاج قاسم به امنیت خود فکر میکرد؟ یا امنیت تمام مردم ایران و مردم مظلوم منطقه؟ سردار سلیمانی حامی تمامی مستضعفان و محرومان جهان بود حامی مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و بسیاری دیگر از مردمی که دست کمک به سوی وی دراز کرده بودند.

پاکپور با تاکید بر اینکه خاک سپاری سردار سلیمانی تجلی حضور همه ملت ها بود، اذعان کرد: اگر میبینیم جهاد اسلامی و حماس در کوتاه ترین زمان پاسخ برخی اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل را میدهند به دلیل پشتیبانی عملی است که از فلسطین شده ایا این کشورهای عربی که دم از حمایت از جهان عرب میزنند قدمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین برداشته اند؟ چه کشورهایی با معامله قرن موافقت کردند و سخن از مذاکره با اسرائیل را میزنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر میبینیم آمریکایی ها با خفت به آن صورت به حاج قاسم حمله میکنند به همین دلیل است همین دنیایی که دم از عدالت می زند باید قضاوت کند پیاده نظام چه کشوری داعش را از بین برد داعشی که همه افراد را با بیرحمی از دم تیغ میگذراند.

آمریکایی ها توان رویارویی با ایران را ندارند

وی با اشاره به اینکه امریکایی ها فکر میکردند ایران پاسخ تهدید را نمی دهد، گفت: اشتباه امریکایی ها در قدم اول به شهادت رساندن حاج قاسم بود و دوم اینکه فکر میکردند از سوی ما پاسخی دریافت نمی کنند و اگر مارا تهدید کنند که 52نقطه را بمباران می کنند دیگر ایران عقب می نشیند اما به گفته  فرمانده کل سپاه اگر پاسخ میدادند هم آمریکایی ها و هم آن کشوری که خیلی دوستش دارند زیر ضربات سهمگین نظامی ما قرارمی گرفت و خوب میدانستند که این شعار نبود بلکه یک واقعیت است.

پاکپور افزود: با رفتن شهید سلیمانی راه و مسیر وی به ریلی افتاد که جوانان انقلابی و با غیرت را به راه درست منتقل می کند، مراسماتی که در فلسطین و ایران و دیگر کشورها برگزار شد در هیچ نقطه جهانی مشابه آن را ندیده بودیم همه با جمهوری اسلامی همدردی کردند و تجلیل کردند از فداکاری های این شهید بزرگ، حقیقت هایی در جامعه ما وجود داشت که غباری جلوی این واقعیت ها را گرفته بود غبار بصیرت پایین ما باعث شده بود که احساس کنیم به مشکل خورده ایم اما واقعیت انقلاب و مردم همان بود که در تشییع سردار سلیمانی در جای جای ایران دیدیم.

وی با بیان این مطلب که هر گاه که انقلاب در خطر باشد همه مردم در میدان حاضر می شوند، اذعان کرد: دلیل این اقدام این است که مردم ما ولایی اند؛ برای حاج قاسم همه حاضر شدند چون وی را سرباز ولایت میدانستند مردم به خاطر این مکتب وارد میدان شدند راه شهید سلیمانی، شهید شوشتری، شهید محمد زاده و دیگر شهدای عزیزی که جانشان را فدا کردند برای وحدت مردم و مشکلات معیشتی، ادامه دارد.

جمهوری اسلامی حرم است و تا باشد حرم می ماند

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود نکته ای نوشته اند که خیلی باید به آن توجه شود و آن را الگو قرار دهیم که امنیت کشورما با چه قیمتی حفظ شده و پایدار است، ایشان نوشتند که بدانید جمهوری اسلامی حرم است و اگر باشد دیگر حرم ها نیز می ماند و اگر دشمن این حرم را از بین برد دیگر حرمی باقی نمی ماند نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص) برجا نمی ماند.

وی بیان کرد: ما باید تمام توانمان را برای دفاع از این حرم به کار ببریم و نگذاریم خدشه ای بر آن وارد شود.

امنیتی پایدار در جنوب شرق کشور برقرار است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: دشمنان ما که توان رویارو یی مستقیم با ایران را نداشته و از توان ما ترس دارند به برخی افراد خودفروخته و تروریست متوسل می شوند تا به صورت کوردلانه اقداماتی بر ضد ایران انجام دهند اقدام اخیر شهادت دو مرزبان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از این دست اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم و دشمن شناسی خوبی داشته باشیم و خودمان را آماده کنیم که ضربه نخوریم که بی شک با این همت و فداکاری که در این منطقه شاهد آن هستیم هیچ خدشه ای به امنیت ما وارد نخواهد شد.

سردار پاکپور بیان کرد: در سال 88مسئولین امنیت جنوب شرق کشور با فرمان رهبری به نیروی زمینی سپاه واگذار شد و اهمیت زیادی داشت این منطقه ما قویترین فرمانده خود یعنی شهید شوشتری را به عنوان فرماندهی این قرارگاه قرار دادیم پس از ایشان سردار منصوری و در ادامه نیز سردار مارانی به عنوان فرمانده قرارگاه قدس منصوب شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم، اذعان کرد: زمانی که این منطقه را تحویل گرفتیم هیچ زیرساخت امنیتی نداشتیم اما با تلاش فرماندهان ما در این مدت در حال حاضر زیرساخت های امنیتی خوبی در این منطقه داریم و با همکاری دیگر مجموعه ها به تیمی قوی برای مقابله با ضدانقلاب و دشمنان تبدیل شده ایم.

در پایان این مراسم از زحمات سردار محمد مارانی تقدیر شده و سردار محمد کرمی به عنوان فرمانده جدید قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور معرفی شد.

 

نظر شما