مهارت آموزی بیش از ۲۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۹:۲۰:۱۱
کد خبر: ۹۷۳۰۸۰
مهارت آموزی بیش از ۲۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: سنگ زیربنای موفقیت درک ارزش مهارت ها در کنار باور و پشتکار است در همین راستا تاکنون 26 هزار و 418 نفر در سیستان و بلوچستان مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  خداداد اولیایی بیان کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای مجموع آموزشهای نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارتهای لازم و به فعالیت رساندن استعدادهای نهفته در ایشان اجرا می گردد و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده می‌نماید.

وی افزود : از مجموع 26 هزار و 418 نفردوره آموزشی 14 هزار و 528 نفر دوره آن برای آقایان و 11 هزار و 890نفر دوره آن برای خانم ها ارائه شده است.

اولیایی اذعان کرد: آموزشهای ارائه شده معادل 3میلیون و919هزار و 81 نفر ساعت آموزش بوده و بر اساس ظرفیت ها، نیازهای بازار کار استان و امکانات آموزشی موجود اداره کل و مراکز تعریف شده است.

وی ادامه داد: سنگ زیربنای موفقیت به درک ارزش مهارت ها از سوی افراد، ‌شرکت ها و دستگاه‌های دولتی وابسته است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این اداره کل در خوشه صنعت 10هزار و750نفر دوره معادل یک میلیون و732هزار و 585نفر ساعت و درخوشه کشاورزی یک هزار و 251نفر دوره معادل 140هزار و 339نفر ساعت و درخوشه خدمات 9 هزار و811نفر دوره معادل یک میلیون و345هزار و904نفرساعت و درخوشه فرهنگ و هنر 4 هزار و 606نفر- دوره معادل 700هزار و254نفرساعت عملکرد آموزشی در بخش دولتی داشته است.

وی گفت: آموزش در این اداره کل بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین المللی می باشد، دوره های آموزشی متعددی درمراکز ثابت، سیار شهری ، سیار روستائی، ندامتگاهها، پادگانها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهها و آموزشگاههای فنی و حر فه ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلین برگزار می گردد.

اولیایی در پایان تصریح کرد:  آموزش های مهارتی در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می شود و این اداره کل با 24 مرکز آموزشی ثابت دولتی ویژه آموزش مردان ، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در سطح استان آموزشهای مهارتی را اجرا می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز