نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۸:۴۳:۱۸
کد خبر: ۹۷۶۲۰۷
نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
در حالی که اهل سنت غرب و جنوب نماز جمعه خود را در هفته قبل تعطیل کرده بودند اما تعطیلی نماز جمعه زاهدان به دلیل واجب بودن با مخالفت علمای اهل سنت مواجه شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در دوهفته گذشته که بیماری کرونا باعث درگیر شدن چند هزار نفر از مردم و درگذشت نزدیک به ۳۰۰ نفر شد،‌ بنا به دستور شورای سیاستگذاری ائمه جمعه،‌ کلیه نمازجمعه‌های مراکز استان‌ها و شهرها تعطیل و حتی برگزاری نماز جماعت هم در مساجد لغو شد،‌تا تجمع مردم باعث انتقال بیماری نشود.
طبق اخباری که خبرنگار ایرناپلاس به دست آورده امروز و پس از توصیه‌های جمعی از پزشکان و درخواست عده‌ای‌ از دلسوزان اهل‌سنت و در پی جلسه علمای اهل سنت زاهدان،‌ نماز جمعه زاهدان نیز موقتا لغو شده است.
این جلسه  سه‌شنبه (۲۰ اسفند) با حضور علمای شهر زاهدان در دفتر امام جمعه اهل‌سنت زاهدان و با حضور مولوی عبدالحمید برگزار شد و علمای شرکت‌کننده در این جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر و بررسی دیدگاه‌های فقهی اهل‌سنت درخصوص عدم برگزاری موقت نماز جمعه در زمان‌های اضطراری، تصمیم‌گیری کردند.
ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان پس از این جلسه، اطلاعیه‌ای صادر کرد و در آن اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت بحرانی و قرمز از سوی مسئولین و خوف و استرس شدید و از طرفی هشدار دست‌اندرکاران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که هر نوع تجمع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکی منجر به شیوع ویروس کرونا و بروز فاجعه در منطقه خواهد شد، علمای اهل‌سنت شهر زاهدان طی نشست مشورتی و با تاکید بر اینکه اسلام دین یُسر و آسانی است و حرج و سختی در آن نیست، به این جمع‌بندی رسیدند که فرضیت نماز جمعه در چنین شرایطی از عهده مردم ساقط است و تا زمانی که این وضعیت بحرانی باقی‌ است مردم به جای نماز جمعه، نماز ظهر را در خانه‌ها اقامه نمایند.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که حضور برای نماز جماعت یومیه نیز از نمازگزاران ساقط است و افراد می‌توانند در خانه نماز بخوانند.

ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه اهل‌سنت شهر زاهدان در پایان از مردم خواسته است که تمامی هشدارهای پزشکی را مدنظر قرار دهند و از برگزاری یا شرکت در هر نوع تجمعات (عروسی، تعزیت، پرسه‌داری و رفتن به بازارها و اماکن شلوغ) به شدت پرهیز نمایند و تا حد امکان در منازل خود بمانند و مشغول ذکر خدا، توبه، تضرع، تلاوت قرآن و صدقات باشند.
این در حالی است که اهل سنت غرب و جنوب نیز نماز جمعه خود را هفته قبل تعطیل کرده بودند اما تعطیلی نماز جمعه زاهدان به دلیل واجب بودن با مخالفت علما و مولوی عبدالحمید؛‌ امام جمعه اهل سنت زاهدان، مواجه شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز