۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در زاهدان مرخص شدند

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۲:۳۵:۴۱
کد خبر: ۹۷۷۹۹۲
۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در زاهدان مرخص شدند
با وجود جوسازی های رسانه های غربی رشد چشمگیر بهبود یافتگان کرونا در کشور و استان سیستان و بلوچستان نشان دهنده پیشرفت غیرقابل انکار بهداشتی و درمانی ایران نسبت به کشورهای منطقه ای است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، از آغاز شیوع کرونا در کشور تاکنون کانال های معاند و رسانه های زنجیره ای غربی با شایعه پراکنی و بزرگنمایی به دنبال ایجاد تنش در کشور و القاء حس ترس و نگرانی در جامعه بوده اند تاجایی که در روزهای ابتدایی صحبت از ابتلای چندین هزار نفری مردم داده و این روند را تا کنون در دستور کار خود قرار داده اند.

در این میان برخی از افراد که به شایعات فضای مجازی توجه کرده و آن را واقعی دانسته اند با اضطراب بسیار اخبار رسانه های معاند را دنبال کرده و به این باور رسیده اند که همه مردم ایران مبتلا به کرونا شده اند اما آمارهای وزارت بهداشت چیزی دیگر می گویند.

با نگاهی به اقدامات انجام شده و آمارهای رسمی وزارت بهداشت می فهمیم که نه تنها اوضاع کشور آنگونه ای که رسانه های غربی می گویند بحرانی نیست بلکه ایران توانسته است با وجود مشکلات موجود و عدم توجه برخی افراد به هشدارهای بهداشتی تا حدود زیادی این بیماری را کنترل کند و تعداد زیادی از بیماران نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان ها مرخص شوند.
 
رشد چشمگیر تعداد بهبود یافتگان کرونا

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان تاکنون 54 مورد و در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 38 مورد است.

وی افزود: موارد فوق صرفا شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان محترم متخصص تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند.

سید محمد هاشمی شهری با اشاره به اینکه از مجموع 54 بیمار با تست کرونای مثبت در استان تاکنون متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست داده اند، اذعان کرد: افراد فوت شده عموما دارای بیماری های زمینه ای و یا سن بالا بوده اند همچنین از ابتدای اسفند ماه تاکنون 26 بیمار با علائم تنفسی و بدون نتیجه مثبت کرونا نیز در استان فوت کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 19 نفر از بیماران مرخص شده و 15 نفر دیگر همچنان در بیمارستان بوعلی زاهدان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به این بیماری مبتلا نشده و شایعات در این باره درست نیست.

هاشمی شهری با تاکید بر اینکه توان پزشکی و درمانی ایران غیرقابل انکار است، بیان کرد: شایعات فضای مجازی تنها با هدف ایجاد تنش و اضطراب در جامعه منتشر می شود و واقعیت این است که توان درمانی و بهداشتی ایران در منطقه و جهان غیرقابل انکار است و ما یکی از بهترین سیستم های درمانی را داریم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه در امان ماندن از بیماری کرونا درخانه ماندن است، تصریح کرد: در این روزهای خاص مردم باید با کادر درمانی همکاری کنند و با درخانه ماندن به ما کمک کنند، سفر رفتن و حضور بی مورد در خارج از خانه می تواند موجب انتقال بیماری به دیگران شود که باید شهروندان به این مهم توجه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز