رزمایش دفاع بیولوژیکی سپاه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۱:۰۲:۳۹
کد خبر: ۹۸۱۰۵۶
رزمایش دفاع بیولوژیکی سپاه در سیستان و بلوچستان آغاز شد
رزمایش تداوم دفاع بیولوژیکی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور امروز چهارشنبه به منظور دفاع بیولوژیکی و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با رمز«یا محمد رسول الله» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در این رزمایش بیش‌از ۲۸۳ یگان خودرویی سبک و سنگین و موتوری سپاه با تجهیزات کامل عملیات ضدعفونی معابر شهری سیستان وبلوچستان و مقابله و جنگ بیولوژیکی را آغاز کردند.

یگان‌های جنگ نوین قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور برای رفع آلودگی، ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی، مراکز تخصصی و پرجمعیت شهرهای سیستان و بلوچستان فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.

این رزمایش با حضور معاون عملیات قرارگاه قدس سپاه پاسداران، استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانده‌هان نظامی و انتظامی این استان در زاهدان آغاز شد.

معاون عملیات قرارگاه قدس سپاه پاسدران در این رزمایش گفت: اقدامات خوبی با مدیریت علمی نظام بهداشت و درمان در سطح کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شده است.

سردار سید محمد اعظمی اظهارداشت: شروع این رزمایش در واقع تداوم، توسعه و تکمیل اقدامات قبلی در زمینه بهسازی محیط برای مقابله با ویروس کروناست.

وی بیان کرد: رزمایش تداوم دفاع بیولوژیکی شهدای سلامت تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت اعلام نیاز ستاد استانی عملیات دفاع بیولوژیک استمرار خواهد یافت.

معاون عملیات قرارگاه قدس سپاه پاسداران گفت: ۲۸۳ دستگاه خودرو از رده‌های نظامی در برنامه گندزدایی حضور دارند و معابر و  مناطق مختلف مرکزی، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان را سالم سازی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: توان لجستیکی و خودرویی سازمان‌های غیر نظامی مانند دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و سایر دستگاه‌ها نیز در این رزمایش حضور دارند.

سردار اعظمی اظهارداشت: در مجموع بیش‌از سه هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این رزمایش مشارکت دارند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز گفت: از تمام کسانی که در این رزمایش به منظور مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده‌اند قدردانی می‌کنیم.

سردار محمد کرمی اظهارداشت: پزشکان و جهادگران در خط مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

 بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۵۷نفر افزایش یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز