بیش از ۱۸ هزار افغانستانی در زاهدان خدمات سلامت گرفتند

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۴:۰۷:۲۰
کد خبر: ۹۸۱۴۳۴
بیش از ۱۸ هزار افغانستانی در زاهدان خدمات سلامت گرفتند
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:۱۸ هزار و ۶۶۶ تن از اتباع کشور دوست و همسایه افغانستان از ابتدای اسفند پارسال تاکنون پس از دریافت خدمات سلامت در اردوگاه الغدیر زاهدان به سمت مرز میلک هدایت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از اردوگاه الغدیر زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اینک تعداد زیادی از اتباع این کشور که قصد خروج از ایران را دارند از لحاظ ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیر مورد غربالگری قرار می‌گیرند و در صورت نیاز مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به آنان ارائه می‌شود. 

وی تصریح کرد: این خدمات به اتباعی که به صورت مجاز و غیرمجاز وارد کشور شده‌اند ارائه و برای افرادی که مدارک شناسایی دارند گواهی سلامت صادر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خواهران و برادران افغانستانی مهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند و سلامتی آنان برای ما بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر زاهدان قرار است به شمال این استان نیز سفر داشته و از نزدیک وضعیت ویروس کرونا را در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و زابل مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۳ نفر افزایش یافت.

بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان به ترتیب با ۱۱۰ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۶ نفر دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

تاکنون ۱۱ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند. 

 

نظر شما