افزون‌بر سه هزار تن پیاز در ایرانشهر برداشت شد

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۱:۲۸:۵۴
کد خبر: ۹۸۲۳۵۰
افزون‌بر سه هزار تن پیاز در ایرانشهر برداشت شد
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون‌بر سه هزار تن پیاز از سطح ٣٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجید فیاضی اظهارداشت: با آغاز برداشت پیاز زمینه اشتغال بیش‌از ۵٠٠ نفر در ایرانشهر فراهم شده است.

وی بیان کرد: کار برداشت پیاز از اواخر اسفند شروع شده بطوریکه روزانه تعداد زیادی از افراد جویای کار ایرانشهر مشغول برداشت این محصول هستند. 

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه در هر هکتار زمین به طور متوسط ۵۰ تن پیاز برداشت می‌شود گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۱۵ هزار تن محصول پیاز قرمز و سفید در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود. 

وی با اشاره به کیفیت بالای پیاز تولیدی در ایرانشهر اظهار داشت: شرایط آب و هوایی منطقه موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش‌ها استفاده شود به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. 

فیاضی با بیان اینکه کشت پیاز از آبان آغاز شده و برداشت آن تا اواخر خرداد ادامه دارد، افزود: ارقام تگزاس و کریما در ایرانشهر کشت می‌شود که از بازاریابی خوبی برخوردار است. 

وی گفت: پیاز تولیدی ایرانشهر علاوه‌بر عرضه در بازارهای سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس حمل می‌شود. 

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر به اهمیت اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد. 

وی استفاده از سیستم آبیاری نوین، کشت نشایی، تغذیه مناسب و تاریخ کشت به‌ موقع را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول عنوان کرد.

 

نظر شما