افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بلوچستان؛ مردم فاصله‌گذاری را جدی بگیرند

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۷:۰۲:۱۰
کد خبر: ۹۹۴۹۰۳
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بلوچستان؛ مردم فاصله‌گذاری را جدی بگیرند
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر گفت: از ابتدای هفته جاری شاهد روند افزاینده مراجعات موارد مشکوک و بستری باعلایم بسیار وخیم بوده که این نشان می‎دهد در اوج و پیک شیوع کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدمهران امینی فرد اظهار داشت: از ابتدای هفته جاری شاهد روند افزاینده مراجعات موارد مشکوک و بستری باعلایم وخیم هستیم که به دلیل شرایط بدخیم درگیری ریوی و مشکلات حاد تتفسی است و این نشان می‌دهد نه تنها بیماری پایان نیافته بلکه در اوج و پیک هستیم و ممکن است در صورت بروز رفتارهای پرخطر، این پیک حادتر از گذشته شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر ادامه داد: تا این لحظه آمار مبتلایان قطعی کرونا در منطقه بلوچستان 64 نفر مطابق نتایج آزمایشگاهی گزارش شده و علاوه بر آن بیش از 500 مورد بیمار بدحال با علائم حاد تنفسی نیز در بیمارستانها بستری شده‌اند و طبق شواهد باید منتظر اوضاع خطرناکی باشیم.

وی افزود: عمده دلیل این افزایش بی‌سابقه آمار اعلام شرایط عادی و فعالیت مجدد صنوف و تردد بی‌مورد شهروندان بدون رعایت موارد بهداشتی و سهل‌انگاری برخی اماکن عمومی محسوب می‌شود؛ در حالی که شرایط مبارزه با بیماری براساس رفتارهای مسئولانه هر شخص در اجتماع است.

امینی فرد گفت: زمانی که بالاجبار و بنابر شرایط اقتصادی مجبور به بازگشایی صنوف و کسب کار با ریسک پایین و فعالیت مجدد بازار هستیم، همچنان شهروندان باید مسئولانه برخورد کرده و فاصله فیزیکی را حفظ کنند و علاوه بر عدم حضور در اماکن پرازدحام سعی در به حداقل رساندن تجمعات خانوادگی و مذهبی داشته باشند و فریضه نماز را در منازل ادا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز