سالاری خبر داد:

حضور ۴ هزار ناظر در انتخابات شورایار‌ی‌ها

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۱۴:۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۲۵۳۴
حضور ۴ هزار ناظر در انتخابات شورایار‌ی‌ها
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفت:از 13 هزار 815 نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات،77 نفر رد صلاحیت شدند و احتمال دارد تعداد دیگری از این افراد تأیید شوند.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، محمد سالاری با اشاره به آخرین برنامه‌ریزی هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها جهت برگزاری یک انتخابات با شکوه و با حضور حداکثری شهروندان در 22 اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: بعد از مراحل ابتدایی کار، ساز و کارهای لازم و هماهنگی‌ها با هیأت مرکزی نظارت و همچنین هیأت‌های نظارت در مناطق و 354 محله تهران انجام شده است.

وی تصریح کرد: هیأت‌های نظارت در مناطق و محلات شناسایی و مستقر شده‌اند و 4 هزار نفر ناظر بر اساس فرآیند منطبق بر آئین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها جهت نظارت در این انتخابات تعیین شده‌اند.

سالاری ادامه داد: ناظران اشاره شده از سوی معتمدین محلات، هیأت امنای مساجد، انجمن اولیا و مربیان مدارس شهر تهران، افراد معرفی شده از سوی بسیج به مناطق شهر تهران و همچنین سایر NGOها و تشکل‌های مردمی هستند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: با توجه به کمبود وقت نیز با تعاملی که با 31 نفر اعضای شورای شهر صورت گرفته است دوستان نیز تعدادی را به عنوان معتمد برای نظارت بر انتخابات معرفی کرده‌اند که در این بین اکثریت اعضای شورای شهر افرادی را به هیات نظارت معرفی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز فرآیند ثبت نام و صدور کارت برای ناظرین انتخابات در حال پیگیری است و روز چهارشنبه هفته جاری نیز گردهمایی با حضور 4 هزار نفر از ناظرین، مسئولان لشکری و کشوری، اعضای شورای شهر تهران و مدیریت شهری در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد تا آموزش‌های لازم به ناظرین ارائه شود.

سالاری تصریح کرد: با تمهیدات لازم هیچگونه مشکلی جهت نظارت بر صندوق‌های رای وجود ندارد و تمامی اقدامات مد نظر در این بخش صورت گرفته است.

رئیس هیأت نظارت گفت: برای هر صندوق 2 ناظر انتخاب شده است و امیدواریم شاهد یک انتخابات با شکوه و سالم باشیم.

وی ادامه داد: تمامی اقدامات صورت گرفته در هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها با هماهنگی‌های لازم با هیأت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها بوده و هم اکنون تعامل خوبی بین این دو مجموعه وجود دارد و امیدواریم با برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شاهد ارتقا نهاد شورایاری‌ها باشیم.

 

سالاری تصریح کرد: فرآیند تائید صلاحیت کاندیداها نیز طبق زمانبندی اعلام شده در حال پیگیری است به طوری که از 13 هزار و 815 نفر از ثبت‌نام کنندگان در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تنها 77 نفر رد صلاحیت شدند که البته این تعداد نیز درخواست تجدید نظر داشته‌اند که در همین زمینه سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با این افراد برگزار خواهد شد.

 

چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در تاریخ 22 اسفند و در 1750 شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز