حافظی:

تهران توسط تعدادی پیمانکار اداره می‌شود/منابع شهر را هر جا بخواهند هزینه می‌کنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۹:۵۱:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۷۴۱
تهران توسط تعدادی پیمانکار اداره می‌شود/منابع شهر را هر جا بخواهند هزینه می‌کنند
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: تهران توسط تعدادی پیمانکار اداره می‌شود و آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند، منابع شهر باید در کجا هزینه شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, حافظی با اشاره به حضور قدرتمند پیمانکاران در شهرداری تهران گفت: شهرداری توسط تعدادی از پیمانکاران اداره می‌شود. آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند، منابع شهر در کجا هزینه شود و این یکی از مسائل اصلی شهر تهران است.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که با توجه به قدرت پیمانکاران آیا با تغییر شهردار این وضعیت نیز تغییر می‌کند، تصریح کرد: این امر بستگی به تیمی دارد که در آینده سکان مدیریت شهری را در دست می‌گیرند. اگر تیمی که می‌آید با توجه به اولویت‌های شهر و شناخت دقیق از شورایاران و مردم برنامه‌ریزی کند، می‌توانن شرایط را تغییر دهند.

وی با تاکیدبراینکه مدیریت شهری باید پیمانکاران را انتخاب کند، نه بالعکس، گفت:‌ نباید این طور باشد که مدیران شهری بدون هیچ برنامه‌ای بنشینید و منتظر باشند تا پیمانکاران برای آن‌ها تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی کنند.

حافظی افزود: نتیجه چنین وضعیتی پروژه‌ای مثل پل صدر است که چندین هزار میلیارد خرجش شد، اما به اندازه هزینه‌اش اثربخش نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌ پروژه‌ها به صورت واقعی اعلام نمی‌شوند، از سوی دیگر بهای تمام شده خدمات و پروژه‌ها با مبلغی که در قرارداد آمده، تفاوت دارد.

او با اشاره به اینکه اوضاع مالی شهرداری وخیم است، گفت: اوضاع به گونه‌ای است که  فقط صورت مالی تلفیقی سال 90 در اختیار اعضای شورا در دوره چهارم قرار گرفته است.

حافظی ادامه داد: این در حالی است که صورت مالی تلفیقی در حقیقت آیینه‌ای از کل فعالیت‌های اقتصادی شهرداری است و اکنون 5 سال است که ما هیچ گزارش کلی‌ از عملکرد مالی شهرداری تهران نداریم.

نظر شما