شهردار تهران مطرح کرد؛

افزایش سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۳۱۸۶
افزایش سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده
شهردار تهران گفت: باید به دنبال برنامه هایی باشیم که اثرات آن در افزایش کیفیت زندگی مردم قابل اندازه گیری باشد.

به گزارش گروه شهرو شهروند خبرگزاری برنا، محمدعلی افشانی در جلسه هم اندیشی نخبگان شهری با موضوع سند راهبردی برنامه سوم شهر تهران تشکیل شده بود با بیان اینکه باید در برابر نقدهایی که به وضعیت موجود می کنیم راهکارهای درست اداره شهر را نیز بیان کنیم، گفت: در برنامه ای که به شورا ارائه کرده ام دو موضوع شهر زیست پذیر و شهر مشارکت پذیر را مطرح کردم که اگر این دو شعار تحقق پیدا کند هرچقدر کم، وضعیت زندگی در تهران بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه هایی که برای شهر می نویسیم باید به دنبال افزایش کیفیت زندگی شهروندان باشد، تصریح کرد: آن زمان برنامه های ما ارزشمند است که از وضعیت موجود بدتر نشود، وضع فعلی بهتر شود و سرعت بهتر شدن افزایش پیدا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید جلسات هم اندیشی نخبگان برای شهر ادامه دار باشد، افزود: انتظار داریم در کنار نقدها، راهکارها و اصلاح برنامه ها که در زندگی شهروندان موثر باشد، مطرح شود. باید اولویت ها را مشخص کنیم. همانطور که گفته شد منابع ما کم است. پنج سال است که بودجه شهر تهران ۱۷ هزار میلیارد است و ۵۵ هزار میلیارد بدهی قطعی داریم که ۲۳ هزار میلیارد آن به سیستم بانکی است و ماهیانه باید ۲۵۰ میلیارد تومان سود معوقات بدهی ها را بپردازیم. بنابراین یکی از محورهایی که باید در برنامه ریزی به آن توجه شود، تأمین منابع اداره ای شهر است.

افشانی با بیان اینکه گفته می شود مشکلات کنونی شهر تهران حاصل شهر فروشی است، ما نیز آن را می پذیریم صاحب نظران جواب دهند که چه منابعی را جایگزین کنیم که وضعیت شهر به وضعیت کنونی تبدیل نشود، گفت: در حالی که بسیاری از تعهدات ما قابل کاهش نیست مانند حقوق کارمندان و هزینه هایی که برای اداره شهر می شود. ما نیاز داریم منابع شهر را برای اداره بهتر افزایش دهیم و می خواهیم مشکلات شهر را با افزایش درآمد بیشتر نکنیم.

وی با اشاره به سهم شهرداری ها از ارزش افزوده خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم شهرداری ها ۳۳ درصد است که پیشنهاد شده این رقم به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند که امیدواریم در بین راه دچار مشکل نشود.

شهردار تهران تأکید کرد: باید برنامه ریزی ما به گونه ای باشد که قابل اندازه گیری باشد. حتی در حوزه های  اجتماعی و فرهنگی.

 

نظر شما
پرونده ویژه