افتتاح باغ ۱۹ هکتاری در منطقه ۲۲

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۱۲:۰۳:۵۲
کد خبر: ۸۴۱۷۴۴
افتتاح باغ ۱۹ هکتاری در منطقه ۲۲
باغ 19 هکتاری "راز هستی" صبح امروز با حضور علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری و چند تن از اعضای شورای شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ در این مراسم افتتاحیه علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران اظهار کرد: مهمترین رسالت ما در منطقه ۲۲، نظم بخشیدن به بلندمرتبه سازی‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه اولین اقدام ما در مدیریت شهری جدید در این منطقه نظم دهی به ساخت و ساز‌ها بود، افزود: در این راستا از بلندمرتبه سازی‌های خارج از طرح تفصیلی ممانعت کردیم و در این دوره به بیش از ۱۱ طبقه به کسی پروانه ندادیم و به همه پروژه‌های بزرگ مقیاس منطقه که در گذشته شکل گرفته بودند، رسیدگی کردیم.

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تهیه و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است، گفت: رویکرد این طرح زیست محیطی است و این طرح‌ها مبنی بر مطالعات دقیق و کارشناسی در منطقه ۲۲ انجام می‌شوند و می‌تواند از مسیر غلط گذشته ممانعت کند.

وی با اشاره به افتتاح باغ راز هستی که صبح امروز انجام شد، گفت: این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده بود و به صورت مشارکتی با سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی از طرف بخش خصوصی و یک میلیارد تومانی از طرف شهرداری به تکمیل رسید و طبق تفاهمی که انجام شده سرمایه گذار نفع این پروژه را در پروژه‌ای دیگر خواهد برد و تا پایان نیمه اول سال هم ۲۰ پروژه دیگر را افتتاح می‌کنیم.

باغ راز هستی مجموعه‌ای است که از گونه‌های مختلف گیاهان غیرمثمر، گیاهان دارویی و مرکباتی همچون پرتقال، سیب، زیتون و نارنج تشکیل شده است؛ عملیات ساخت باغ راز هستی از سال ۹۲ توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۸ و نیم هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان آغاز شد.

در این مجموعه علاوه بر گیاهان، جانورانی همچون بُز، الاغ، اسب، گوزن، آهو، گاو و انواع پرندگان نگهداری می‌شوند که شهروندان می‌توانند همه روزه به صورت رایگان از مجموعه گیاهان و جانوران باغ راز هستی بازدید به عمل آورند. این مجموعه در ضلع شمال غربی دریاچه چیتگر واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز