محسن هاشمی:

تحسین هاشمی در خصوص انهدام پهباد جاسوسی

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۸:۲۶:۳۸
کد خبر: ۸۶۱۳۰۱
تحسین هاشمی در خصوص انهدام پهباد جاسوسی
رئیس شورای شهر تهران در رابطه با سر نگونی پهباد جاسوسی آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ محسن هاشمی در جریان صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: در روزهای اخیر، هدف قرار گرفتن پهباد جاسوسی ارتش آمریکا در آسمان جمهوری اسلامی، معادلات نظامی و دیپلماتیک را در منطقه تغییر داده است.

وی افزود: دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، موجب تحسین و شگفتی کارشناسان و دولتهای منطقه گردیده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: این موفقیت نتیجه توجه و اعتماد به توانمندی های داخلی و اتکا به دانشمندان وصنعتگران ایرانی است که از دوران دفاع مقدس آغاز گردید و نتایج پربار آن امروزه برای کشور قابل مشاهده است.

در همان زمانی که جمهوری اسلامی در تحریم صنایع نظامی و موشکی بسر می برد، رقبای منطقه ای ایران، با پرداخت هزینه های سنگین، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را ابرقدرتهای غرب و شرق خریداری می کردند و امروزه شاهد هستیم که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قادر به تولید پهبادهای پیشرفته و سیستم های دفاعی موشکی در داخل کشور گردیده است و کشورهای منطقه که وارد کننده صرف صنایع دفاعی بودند با وجود هزینه کردن صدها میلیارد دلار، نسبت به توانمندی های دفاعی وموشکی جمهوری اسلامی حسرت می خورند و توان موشکی و پهبادی ایران امروز در منطقه مثال زدنی است.

وی تاکید کرد: قطعا اگر این توجه وحمایتی که نسبت به صنایع دفاعی کشور در طول انقلاب انجام شده است بعنوان الگوی مسئولان کشور در همه بخشها قرار گیرد، صنعت ایران بسرعت شکوفا خواهد شد و بخش عمده مشکلات مربوط به اشتغال، کمبود ارز برای واردات کالا وتجهیزات و وابستگی کشور به نفت و آسیب پذیری در برابر تحریمها کاهش می یابد.

هاشمی در پایان گفت: ساخت داخل کردن تجهیزات مترو نیز یکی از این حوزه ها بشمار می آید که در حوزه ساخت تجهیزات ثابت ومتحرک مترو، پیشرفتهای چشمگیری در صنایع داخلی بدست آمده است و در صورت حمایت و تامین اعتبارات لازم می تواند بخش بزرگی از مشکلات نظیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، ترافیک و ایمنی را برطرف کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز