رئیس سازمان فضایی در گفت و گو با برنا؛

علاقه‌مند به مشارکت با روسیه در فرستادن فضانورد به ایستگاه فضایی هستیم

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۲۱۲۱
علاقه‌مند به مشارکت با روسیه در فرستادن فضانورد به ایستگاه فضایی هستیم
حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در حاشیه ی نشست رسانه ای پیرامون ماهواره خیام در گفت و گو با خبرنگار برنا از علاقه مندی این سازمان برای مشارکت با روسیه جهت حضور فضانوردان ایرانی در فضا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا ؛حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در حاشیه ی نشست رسانه ای پیرامون ماهواره خیام در گفت و گو با خبرنگار برنا از علاقه مندی این سازمان برای مشارکت با روسیه جهت حضور فضانوردان ایرانی در فضا خبر داد. 

سالاریه در پاسخ به این سوال که نظر به آنکه روسیه قصد خروج از ایساه فضایی بین‌المللی را دارد همچنین آمریکا نیز قبلا اعلام کرده بود که مانع ورود ایران به ایستگاه فضایی بین‌المللی میشود( به دلیل تحریم ها) اشاره شما به فرستادن انجام به فضا ناظر به همکاری مشترک با روسیه در ساخت و بهره برداری از ایستگاه فضایی است که این کشور قصد بهره برداری از آن را دارد، عنوان کرد: به طور قطع درباره ی ایستگاه فضایی جدید روسیه، مقامات این کشور بهتر می‌توانند نظر بدهند. اما خب بنده از منظر عمومی پاسخ کوتاه خدمت شما عرض میکنم. 

 باید اذعان کرد که عمر ایستگاه فضایی یا درواقع ISS رو به پایان است به همین جهت کشور های مختلف جهان برنامه هایی بزای جایگزینی این ایستگاه در دست اقدام دارند. روسیه به عنوان یکی از کشور هایی که براساس اطلاعات غیر رسمی به دنبال ساخت جایگزین برای ایستگاه فضایی است برای این کار طبیعتا به دنبال جذب مشارکت کشور های دیگر خواهد بود؛ چرا که صنعت فضایی بسیار پر هزینه است . 

البته ما در حال حاضر امکان فنی ایجاد همکاری برابر با این کشور را نداریم اما علاقه مند هستیم که چنانچه شرایط مساعد باشد در این پروژه مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز