عامل اختلال در امواج رادیویی آفریقا و خاورمیانه کشف شد

۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۳۹۷
عامل اختلال در امواج رادیویی آفریقا و خاورمیانه کشف شد
احتمالا اپراتورهای آماتور رادیو در آفریقا و خاورمیانه به مدت یک ساعت پس از جدا شدن شعله خورشیدی با اختلال سیگنال روبرو شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ به نقل از وبگاه اسپیس،کارشناسان آب و هوای فضایی معتقدند احتمالا همراه شعله مذکور رویداد «خروج جرم از کرونای خورشید» (CME) نیز اتفاق افتاده و احتمالا جرم مذکور به سمت زمین در حال حرکت است. در همین راستا سازمان هواشناسی انگلیس در بیانیه خود نوشته، اگر این اتفاق افتاده باشد زمین طی روزهای آینده با طوفان های ژئومغناطیسی روبرو خواهد شد.

سازمان هواشناسی انگلیس معتقد است تا قبل از آنکه لکه خورشیدی AR3098 پشت مرز دیسک قابل مشاهده این ستاره پنهان شود، احتمالا شعله های خورشیدی بیشتری پرتاب می شوند.

شعله ی خورشیدی که به عنوان M8 در دومین گروه شعله های قدرتمند طبقه بندی می شود، در ساعت ۹:۴۹ دقیقه به وقت گرینویچ از خورشید جدا شد و ارتباطات رادیویی با امواج کوتاه در بخش هایی جهان که به سمت خورشید بود را مختل کرد

طبق اطلاعات وب سایت Spaceweather.com احتمالا اپراتورهای آماتور رادیو در آفریقا و خاورمیانه به مدت یک ساعت پس از جدا شدن شعله خورشیدی با اختلال سیگنال روبرو شدند.

طبق این بیانه روز پنجشنبه یک شعله کوچکتر خورشیدی همراه CME پرتاب شد که این رویداد هنوز تحت بررسی است تا برخورد احتمالی آن با زمین و تاثیراتش مشخص شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز