لاستیک مخصوص برای سفر به ماه ساخته شد

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۸۷۵
لاستیک مخصوص برای سفر به ماه ساخته شد
شرکت «گود یر» با همکاری شرکت « لاکهید مارتین» و « جنرال موتورز » برای تولید لاستیک وسایل نقلیه قمری با یکدیگر همکاری می کنند .

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ شرکت گود یر  با همکاری شرکت لاکهید مارتین و جنرال موتورز امیدوارند اولین شرکت‌هایی باشند که عملیات بلندمدت خودرو‌های تجاری را در ماه ممکن می‌کنند و شرکت گود یر  در این میان از تخصص فوق العاده خود در توسعه و ساخت لاستیک‌ها بهره می‌جوید که یک جزء حیاتی برای پیمایش در سطح ماه است. گفتنی است که گود یر ۵۳ سال پیش نیز در پروژه "آپولو ۱۱" مشارکت داشت.

کرک شیرمن، معاون کمپین‌های اکتشاف ماه در لاکهید مارتین می‌گوید: برنامه آرتمیس ناسا برای زندگی و کار روی ماه نیاز آشکاری به حمل‌ونقل در سطح ماه دارد و ما قصد داریم وسایل نقلیه‌ای بسازیم که توسط فضانوردان هدایت می‌شوند یا به طور مستقل و بدون سرنشین کار می‌کنند.

وی افزود: ما در حال توسعه این نسل جدید ماه‌نورد هستیم تا در اختیار ناسا و شرکت‌های تجاری و حتی سایر آژانس‌های فضایی برای حمایت از توسعه علم و اکتشافات انسانی قرار گیرد. این رویکرد نمونه‌ای از تمایل ناسا برای این است که با تلاش‌های تجاری در این صنعت، پیشرو باشد.

گود یر برای افزایش تحرک در ماه و تحمل شرایط سخت آن از فناوری تایر‌های بدون باد بسیار پیشرفته خود استفاده می‌کند که اکنون در زمین در حال آزمایش هستند و در شاتل‌های خودران و وسایل نقلیه مسافربری استفاده خواهند شد.

قابلیت‌های این تایر‌های جدید باید شرایط بقا در دما‌های پایین به اندازه منفی ۱۵۰ درجه سانتیگراد در شب ماه و تا ۱۲۱ درجه سانتیگراد در روز ماه را برآورده کنند و برای سال‌ها دوام بیاورند.

بنا بر اعلام آی‌ای علاوه بر شرکت  گود یر، شرکت  لاکهید مارتین نیز بیش از ۵۰ سال تجربه همکاری با ناسا را از جمله در فضاپیمای اوریون برای ماموریت آرتمیس و چندین فضاپیمای مریخی دیگر در کارنامه دارد.

این شرکت همچنین بر توسعه فعالیت‌های تجاری برنامه آرتمیس و هماهنگی با ناسا و سایر سازمان‌های فضایی بین‌المللی نظارت خواهد کرد. انتظار می‌رود این پروژه در سال ۲۰۲۵ آماده شود.

انتهای پیام/

نظر شما