۷ موتور موشک استارشیپ برای نخستین بار روشن شد

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۹۳۸
۷ موتور موشک استارشیپ برای نخستین بار روشن شد
شرکت اسپیس ایکس در ۱۹ سپتامبر هفت موتور نمونه اولیه موشک استارشیپ سوپر هوی خود را روشن کرد. این بیشترین تعداد موتورهای رپتور جدید این شرکت بود که تا به حال به طور همزمان آزمایش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس در حال آزمایش برخی از موتورهای پیشران ۷ پیش از انجام اولین پرواز مداری برنامه‌ریزی شده موشک استارشیپ است.

استارشیپ یک فضاپیمای چندبار مصرف با ارتفاع ۱۶۵ فوت(۵۰ متر) است که توسط ۳۳ موتور رپتور در داخل یک پیشران ۲۳۰ فوتی(۷۰ متر) موسوم به پیشران سوپر هوی به سمت مدار هدایت می‌شود. فضاپیمای استارشیپ دارای شش مورد از این موتورها خواهد بود.
برای آماده شدن برای اولین پرواز مداری، اسپیس‌ایکس آزمایش‌های احتراق ثابت موتورها را انجام داد که در آن موتورها بدون به حرکت در آمدن موشک روشن می‌شود.
پس از آزمایش احتراق ثابت ، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس در توییتی نوشت که فشار محفظه هر هفت موتور خوب به نظر می‌رسد.
زمانی که استارشیپ بر فراز یک موشک سوپر هوی قرار می‌گیرد تبدیل به بلندترین موشک جهان با ارتفاع ۳۹۵ فوت(۱۲۰ متر) می‌شود.

در تازه‌ترین آزمایش احتراق ثابت شرکت اسپیس‌ایکس تعداد موتورهای پیشران سوپرهوی نسبت به آزمایشی که در تاریخ ۳۱ اوت انجام شده بود، دو برابر شد. این اولین احتراق ثابت چند موتوره‌ای بود که این شرکت با پیشران سوپرهوی انجام داد، اگرچه اسپیس ایکس پیش از این دو مورد از شش موتور رپتور استارشیپ را به طور همزمان در یک احتراق ثابت در تاریخ ۹ اوت آزمایش کرده بود.
اسپیس ایکس نشان داده که قصد دارد این وسیله نقلیه را برای انجام آزمایش مداری طی ماه‌های آینده پرتاب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز