آخرین وضعیت اعتباری نشریات حوزه نانو

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۹۲۶۴۹
آخرین وضعیت اعتباری نشریات حوزه نانو
بر اساس آخرین آمارها یک نشریه نانویی با ضریب تاثیر ۸ T بالاترین ضریب تاثیر را در بین نشریات ایرانی دارد، ضمن آنکه ۵ نشریه نانویی نیز در نمایه ESCI و ۵ نشریه نیز در نمایه اسکوپوس پذیرفته و نمایه شدند.

خبرگزاری برنا؛ رئیس گروه توسعه سرمایه‌های انسانی ستاد فناوری نانو در نشست توان‌افزایی سردبیران، مدیران مسئول و مدیران اجرایی نشریات علمی پژوهشی نانویی ضمن تشریح حمایت‌های ستاد از نشریات نانویی، بر لزوم توجه به نشر علمی و داشتن نشریات معتبر در این زمینه تاکید کرد.

دکتر رضایت افزود : در سال ۱۳۹۱ ما هیچ مجله نانویی که نمایه‌های معتبر ملی و بین‌المللی داشته باشد، نداشتیم، اما با سیاستگذاری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته در این زمینه در حال حاضر بالاترین ضریب تاثیر (IF) در بین نشریات ایرانی، متعلق به یکی از نشریات نانویی با ضریب تاثیر ۸ است، علاوه بر این، ۵ نشریه نانویی نیز در نمایه ESCI و ۵ نشریه نیز در نمایه اسکوپوس پذیرفته و نمایه شدند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در این نشست همچنین کارگاه‌هایی در زمینه آشنایی با مدل‌های تجاری روز در مدیریت نشریات و شیوه‌های ارزشیابی و ارتقای کمی و کیفی نشریات توسط دکتر پیام کبیری، مشاور نشریات نانویی و تجربیات نشریه (JNSC) Journal of Nanostructure in Chemistry در کسب ضریب تاثیر (IF) ۸ برگزار شد.

در این نشست با اهدای لوح تقدیر از زحمات و تلاش‌های دکتر مرادی که منتج به ­کسب بالاترین ضریب­ تاثیر (IF) نشریات ایرانی در گزارش استنادی نشریات ۲۰۲۱ (۲۰۲۱JCR) شده بود نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز