ایجاد شبکه مشورتی برای هماهنگ سازی مواضع کشورهای های عضو در جلسات کوپوس و ITU

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۰۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹۵۷۲
ایجاد شبکه مشورتی برای هماهنگ سازی مواضع کشورهای های عضو در جلسات کوپوس و ITU
صبح روز سه شنبه 24 آبان ماه 1401 دکتر سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، بیانیه جمهوری اسلامی ایران را در شانزدهمین نشست اجلاس سران سازمان همکاری های فضایی آسیا-اقیانوسیه (اپسکو) قرائت کرد.

خبرگزاری برنا؛ در این بیانیه دکتر سالاریه ضمن تشکر از دبیرخانه اپسکو و دولت پاکستان در برگزاری و میزبانی این نشست و ابراز خرسندی از برگزاری حضوری این جلسه بعد از سه سال برگزاری مجازی بدلیل شرایط کرونا، از اعضا و دبیرخانه اپسکو خواست شبکه ای مشورتی برای هماهنگ سازی مواضع و اقدامات اعضا در جلسات کوپوس و مجمع بین المللی مخابرات در خصوص موضوعات مهمی مانند پایداری بلند مدت فعالیت های فضایی، بهره برداری از منابع فضایی و استفاده بهینه و عادلانه از نقاط مداری زمین آهنگ ایجاد شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شود تا سایر اعضای اپسکو بیش از پیش از مزایا و منافع تفاهم نامه های همکاری اپسکو با سایر نهاد ها و موسسات چینی و بین المللی بهره مند شوند.

دکتر سالاریه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های مشترک با اپسکو خاطر نشان کرد: سازمان فضایی ایران به عنوان نقطه تماس اپسکو طی سه سال گذشته در راهبری و پیگیری پروژه های ذیل خود علیرغم شرایط فراگیری کوید 19، متعهدانه در تلاش بوده است و تا به ثمر رسیدن این پروژه ها همچنان پیگیر و بصورت مسئولانه تلاش خواهد کرد.

لازم به ذکر است شانزدهمین نشست اجلاس شورای سران و همایش توسعه رهبری اپسکو به میزبانی کمیته امور هوا و فضای ماورای جو پاکستان در اسلام آباد با حضور نمایندگان وزارتی کشورهای عضو اپسکو در حال برگزاری است که پیش از برگزاری اجلاس، هم‌اندیشی بین المللی با موضوع "توسعه رهبری اپسکو" با حضور اندیشمندان برجسته و متخصصین حوزه فضایی برگزار شده و نماینده سازمان فضایی ایران در ارائه‌ خود به موضوع "همکاری فضایی منطقه‌ای در دوره پسا کرونا" پرداخت. محورهای اصلی هم‌اندیشی مذکور به موضوعات "عصر نوین فضا و توسعه"، "موضوعات مرتبط با حکمرانی فضایی معاصر" اختصاص داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز