سازمان فضایی هند ماهواره تحقیقاتی خود را به فضا فرستاد

۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۳۹۸۴
سازمان فضایی هند ماهواره تحقیقاتی خود را به فضا فرستاد
هند صبح شنبه ماهواره جدید نظارت بر اقیانوس EOS-06، را با استفاده از پرتابگر PSLV خود، به مدار پایین زمین پرتاب کرد.

خبرگزاری برنا؛ ماموریت PSLV C54 در ساعت 11:56 به وقت محلی (06:26 به وقت جهانی UTC) از مرکز فضایی ساتیش داوان انجام شد.

EOS-06 که با نام Oceansat-3 نیز شناخته می شود، جدیدترین ماهواره از مجموعه ماهواره هایی است که سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) از سال 2009 برای مطالعه و نظارت بر اقیانوس های زمین استفاده کرده است. این ماهواره جایگزین Oceansat-2 خواهد شد که در سپتامبر 2009 پرتاب شد و برای آن قابلیت های پیشرفته ای درنظر گرفته شده است.

نقش اصلی این ماهواره نظارت بر رنگ سطح اقیانوس و جمع آوری داده ها در مورد سرعت و جهت باد در سطح آن است. این مأموریت به دانشمندان اجازه می دهد تا شرایطی مانند توزیع کلروفیل در دریاهای جهان، شکوفایی فیتوپلانکتون ها و مواد شیمیایی و مواد معدنی موجود در آب را بررسی کنند. این تحقیق علاوه بر اینکه دارای جنبه علمی است، کاربردهای عملی نیز دارد، از جمله کمک به مکان یابی مناطق مناسب ماهیگیری.

ماموریت EOS-06 بخشی از مجموعه ماهواره‌های رصد زمین (EOS) ISRO است که بسیاری از مأموریت‌های علمی زمین و آینده آژانس را دربرمی گیرد.

ماهواره 1117 کیلوگرمی EOS-06 به چهار محموله مجهز است. سنسور اصلی آن 3-OCM یک سامانه تصویربرداری چند طیفی 13 باندی است که قادر به ضبط تصاویر از زمین با وضوح 360 متر در 10 باند نور مرئی و با وضوحی در حدود 1.4 کیلومتر در سه باند مادون قرمز است. مانیتور دمای سطح دریا (SSTM) یک ابزار تصویربرداری مادون قرمز است که برای مطالعه دمای سطح اقیانوس استفاده خواهد شد. این یک ابزار جدید برای Oceansat-3 در مقایسه با پیشینیان خود است و عرض 1440 کیلومتری آن EOS-06 را قادر می سازد تا داده های روزانه دمای جهانی را با وضوح 1.08 کیلومتر ثبت کند.

از ابزار OSCAT-3 برای نظارت بر بادهای اقیانوسی استفاده می شود. علاوه بر این حسگرها، EOS-06 همچنین محموله سامانه جمع آوری داده های پیشرفته (ARGOS-4) را برای آژانس فضایی فرانسه CNES حمل می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز