معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

با وجود تهدیدها و محدودیت‌ها تجارت دریایی ایران، یک روز هم متوقف نش

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۴:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۶۰۶۲
با وجود تهدیدها و محدودیت‌ها  تجارت دریایی ایران، یک روز هم متوقف نش
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تلاش های شبانه روزی و با وجود تهدیدها و محدودیت ها، شرایط پایداری را برای تجارت کشور فراهم کرده است و حرکت کشتیرانی تجاری ایران در مسیر های بین المللی، حتی یک روز هم متوقف نشده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تلاش های شبانه روزی و با وجود تهدیدها و محدودیت ها، شرایط پایداری را برای تجارت کشور فراهم کرده است.

وی ادامه داد: کشتیرانی بخش خصوصی در شرایط تحریم و همگیری کرونا به کمک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمده است و در همین راستا شرایطی فراهم شده است تا نقش شرکت کشتیرانی غیر دولتی در اقتصاد حمل و نقل کشور بیش از گذشته شود.

اسلامی با اشاره به رعایت قوانین استفاده از سوخت کم سولفور گفت: هر چند با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اما همزمان از مقررات بین المللی در حوزه دریانوردی غافل نشدیم و توانستیم سوخت کم سولفور با استانداردهای بین المللی در اختیار دریانوردان قرار دهیم و آموزش های دریانوردی برای تربیت شایسته دریانوردان جهت کشتیرانی داخلی و بازرگانی خارجی، با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل، انجام شد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین مشکل بیمه دریانوردان پیگیری شده است و در آینده ای نزدیک، قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود.

وی تکید کرد: در ماه‌های اخیر دیگر خبری از دزدان دریایی نیست و با تلاش ارگان‌های مختلف دزدی دریایی به صفر رسیده است..

اسلامی با اعلام سفارش ساخت ۹۰ فروند شناور خدماتی برای نوسازی ناوگان خدماتی لایروبی و یدک کشی سازمان بنادر در سال جاری، گفت: سالانه۱۲۰ هزار عملیات دریایی در کشور انجام می شود و بیش از هزار نفر از طریق عملیات امداد و نجات در دریا از خطر مرگ و سوانح جدی، نجات پیدا می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز