در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونین شرکت برق منطقه ای هرمزگان بررسی شد؛

نحوه تامین برق مزارع پرورش میگو جزیره قشم

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶:۴۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۰۴۰۴
نحوه تامین برق مزارع پرورش میگو جزیره قشم
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تامین انرژی برق این منطقه را از جمله وظایف حاکمیتی این سازمان دانست و گفت: اما درخصوص تامین برق موردنیاز مجموعه های بخش خصوصی جزیره از جمله مزارع پرورش میگو با توجه به محدودیت های اعتباری سازمان منطقه آزاد قشم وهمچنین نبود محل اعتبار برق در بودجه سازمان، ضروری است که بخش خصوصی دراین زمینه مشارکت کند.

به گزارش برنا، حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه 24 دی‌ماه 99 در نشست بررسی امکانات تأمین برق پروژه‌های شیلاتی غرب جزیره قشم با حضور معاونین و مدیران شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین‌المللی رشد قشم افزود: به‌رغم اینکه اعتباری هم از سوی دولت برای سازمان منطقه آزاد قشم تعلق نمی‌گیرد، اما تأمین انرژی برق در جزیره قشم یک موضوع کاملا جدی است و همه موظفیم یک‌راه حل منطقی و فوری برای آن پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه حساب ویژه‌ای برای اقتصاد پرورش میگو در توسعه اقتصادی جزیره قشم در نظر گرفته‌شده است، بر ضرورت تأمین برق موردنیاز مزارع پرورش میگو در غرب جزیره تأکید کرد و گفت: در این خصوص ما سه پیشنهاد عملی ارائه کردیم که شامل استفاده از نیروگاه خورشیدی، استفاده از ژنراتور برق و سومی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت آن  با سازمان منطقه آزاد قشم در تولید برق است.  

مومنی از معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خواست با مسئولان شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان همفکری و همکاری کرده  و راه‌حل اجرایی در خصوص تأمین برق موردنیاز مزارع پرورش میگو در غرب جزیره پیدا کنند.

بر اساس این گزارش محرم بهاروند معاون فنی و عمرانی و منصور آزاد سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم و معاونین شرکت برق منطقه‌ای استان هرمزگان نیز در این نشست  روند اقدامات و پیگیری‌های خود را برای اجرای برخی پروژه‌های تأمین برق در جزیره قشم تشریح کردند. 

گفتنی است در این نشست در خصوص پروژه پست برق شهرک سیستان شهر قشم نیز توسط  کارشناس معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی ارائه شد و پیشنهادات و نقطه‌نظرها در این خصوص موردبحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

نظر شما