رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با برنا:

تاثیر تعطیلات ۱۰ روزه سال نو میلادی بر بازار سکه و طلا/ مردم قدرت کمتری برای خرید طلا دارند

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۱۰:۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۸۲۰۸
تاثیر تعطیلات ۱۰ روزه سال نو میلادی بر بازار سکه و طلا/ مردم قدرت کمتری برای خرید طلا دارند
رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: در آستانه ورود به سال‌نو میلادی تمامی بازارهای جهانی به مدت 10 روز تعطیل می شود لذا با تاثیر از افزایش انس جهانی، بازارهای داخلی هم شاهد افزایش قیمت می شوند هر چند که مردم قدرت کمتری برای خرید طلا دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ حباب سکه در آخرین روز معاملات ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته ۲۵۰ هزار تومان رشد یافته است.

روز گذشته انس جهانی طلا به ۱۷۸۴ دلار رسید که نسبت به روز قبل از آن ۱۰ دلار افزایش داشت اما در مقایسه با ابتدای هفته ۱۴ دلار کاهش هفتگی بهای انس جهانی رخ داد.

نادر، بذرافشار رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد نوسانات هفته‌های گذشته بازار سکه و طلا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته نوسانات 1 تا 3 درصدی را در بازار طلا و سکه شاهد بودیم که این نوسانات با توجه به افزایش انس جهانی و نوسانات ارز طبیعی است و بخشی دیگر از نوسانات هم به عرضه و تقاضا در بازار مربوط است.

وی افزود: با توجه به اینکه تقاضا در ماه گذشته نسبت به ماه‌های قبل تر، روند افزایشی چشمگیری نداشته است؛ قیمت تقاضا در بازار افزایشی نبوده و باعث شد بازار روند عادی خود را طی کند؛ این موضوع خبر خوبی طی این چند ماه محسوب می شود. 
 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد افزایش قیمت ها طلا و سکه در تعطیلات سال‌نو میلادی گفت: طبق تجربیات سال‌های پیشین در آستانه ورود به سال‌نو میلادی تمامی بازارهای جهانی تعطیل می شود و در این بازه شاهد تعطیلات 10 روزه همه بازارهای جهانی هستیم که به همین دلیل نرخ ها روند افزایشی دارد و ممکن است با تاثیر از انس جهانی، بازارهای داخلی هم شاهد افزایش قیمت باشند. 

وی ادامه داد: زمانی که روند قیمت‌ها در بازار افزایشی شود قدرت خرید جامعه در سراشیبی قرار می‌گیرد، چه بسا که امروزه هم قدرت خرید مردم به سطح‌ پایینی رسیده و هر قدر قیمت طلا افزایشی شود قدرت خرید هم کمتر می شود.

بذر افشار در پایان تاکید کرد: با توجه به ادامه سیاست فروش اوراق قرضه سکه بانک مرکزی در بورس کالا امیدوارم بتوانیم ثبات قیمت‌ها و کنترل ارز را داشته باشیم که این کار باعث ثبات ارزی و کنترل قیمت بازار سکه و طلا می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز