ترفندهایی برای رصد شبکه های اجتماعی

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۴:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۵۱۷۵
ترفندهایی برای رصد شبکه های اجتماعی
پس از همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش مجازی شدن رفتارها، رصد شبکه‌ های اجتماعی و رسانه ها و استفاده از ابزارهای سوشال لیسنینگ که بر پایه هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیچیده ریاضی کار می‌کنند، کم‌کم جایگاه خود را میان کسب و کارها و بیزینس‌ها پیدا کرده است.

به گزارش برنا، پس از همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش مجازی شدن رفتارها، رصد شبکه‌ های اجتماعی و رسانه ها و استفاده از ابزارهای سوشال لیسنینگ که بر پایه هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیچیده ریاضی کار می‌کنند، کم‌کم جایگاه خود را میان کسب و کارها و بیزینس‌ها پیدا کرده است. اما کار با نرم‌افزارهای رصد و تحلیل شبکه های اجتماعی و رسانه ها نیز همانند سایر نرم‌افزارها نیاز به آموزش، بازآموزی، تکرار و تمرین دارد.

کلیت این نرم‌افزارها بر اساس موضوعات و کلیدواژه‌هایی که برای آن‌ها تعریف می‌کنیم کار می‌کنند و به اصطلاح Query-based هستند و شما به عنوان بیزینسی که قرار است با سیستم کار کند، باید بدانید که 

  • دقیقا به دنبال چه کلمات و موضوعاتی می‌گردید
  • افراد شناخته شده و مهم سازمان‌تان چه کسانی هستند و تا چه اندازه در مورد آن‌ها صحبت می‌شود
  • کاربران چگونه شما را مورد خطاب قرار می‌دهند
  • واژگان شما تا چه حد با دیگر موضوعات هم‌پوشانی دارد
  • هشتگ‌ های اختصاصی و کمپین‌ های شما در شبکه های اجتماعی (توییتر، اینستاگرام و…) چیست
  • تمام موارد بالا را برای رقبایتان نیز در نظر بگیرید

در پلتفرم‌های رصد و تحلیل شبکه‌های اجتماعی همانند زلکا، با Not کردن کلمات می‌توانید نمایش مطالب را پالایش کنید. برای مثال زمانی که فروشگاه اینترنتی فروش قهوه و چای دارید کلمه فال جز مواردی‌ست که باید آن‌ را جز گزینه‌های (شامل این کلمه نباشد) قرار دهید.

افق دیدتان را باز کنید

پس از تنظیم کلمات، موضوعات و منشن‌های مستقیم، باید بدانید که: 

  • کاربران ممکن است اسم برندتان را با غلط املایی بنویسند و یا حروف آن را کوتاه کنند. آن‌ها را نیز جستجو و به پلتفرم اضافه کنید.
  • کلمات حوزه اصلی بیزینسی که در آن مشغول به فعالیت هستید را نیز در نظر بگیرید. برای مثال حوزه تکنولوژی و یا داروسازی
  • ترندها، اخبار روز و اینفلوئنسرهای مربوط به صنعت کاری‌تان را در پلتفرم مدیا مانیتورینگ خود چک کنید.

پلتفرم‌ تحلیل و رصد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های زلکا این امکان را دارد که بتوانید علاوه بر رصد موضوعات خود از اخبار روز و ترندهای رسانه‌ای آگاه شده و همچنین اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت جداگانه رصد کنید.

این امکان باعث می‌شود که همواره بدانید چه خبری از جمله اخبار اقتصادی ممکن است چه تاثیری روی بیزینس و رفتار کاربران شما داشته باشد.

ترفندهایی برای رصد شبکه های اجتماعی

اگر جریانی ترند شد در صورت لزوم می‌توانید با موج آن حرکت کرده و مشارکت بیشتری از کاربران دریافت کنید. 

فقط گوش نکنید، بشنوید و همدردی کنید

یکی از اهداف اصلی سوشال لیسنینگ، سنجش احساسات کاربر هنگام نوشتن در مورد برند است. تشخیص این‌که چه چیزی او را ناراحت کرده و نیاز به همدردی دارد و یا این‌که چه چیزی او را خوشحال کرده، بینشی به شما می‌دهد که می‌توانید روی ‌‌آن‌ها در آینده برای توسعه محصول، بهبود خدمات و یا کمپین‌های بعدی تمرکز کنید.

رقبا چه می‌کنند

رصد رقبا به این معنی نیست که هر کاری آن‌ها انجام دهند، شما نیز همان را انجام دهید. بلکه این فرصت را به شما می‌دهد که نقاط ضعف و گپ‌های بازار را تشخیص داده و با یک استراتژی منعطف، محصول، خدمت و یا کمپین بهتر و ارزشمندتری طراحی و ارائه کنید.

در نهایت این‌که نرم‌افزارهای رصد و تحلیل رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به تداوم ارتباط شما با مخاطبان قدیمی‌تان کمک به‌سزایی داشته باشد و همچنین کمک کند مخاطبان جدیدتان را سریع‌تر پیدا کرده و ارتباط موثری با آن‌ها شکل دهید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز