بررسی بازی موبایلی Game of Sultans

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۴۸۲
بررسی بازی موبایلی Game of Sultans

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا و به نقل از تارنمای اینترنتی «فهم بازی»، والدین در خصوص این بازی باید بدانند که متاسفانه بازی سلاطین به وسیله سرگرمی‌های بصری نه چندان مقبول و موجه خود و همچنین تبلیغات گسترده به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌است. لازم است بدانید این بازی شامل انواع‌ و‌اقسام Currency (وجه در گردش برای خرید آیتم‌ها) است که می‌توانید با انجام پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای آنرا تهیه کنید و پیشروی بهتری در بازی داشته‌باشید. بنابراین، باید وضعیت پرداخت هزینه برای پیشبرد بازی تحت کنترل قرار گیرد.

علاوه بر Campaign که بخش اصلی بازی است، بازی شامل بخش‌های نبرد دریایی (frontier)، نبرد با کولونی‌های سایر کاربرها (Coalition)، Imperial Parliament یا پارلمان سلطنتی (برای گرفتن مشاوره از دو مشاور اعظم پادشاه)، Masquerade (بازار) و حرمسرای سلطان(Harem) است. بعد از پیروزی و ارتقاهای متناوب شخصیت سلطان، کاربر می‌تواند به دیدن بازار برود و در آنجا برای خود همسرانی پیدا کند! همسران شما در حرمسرا مستقر می‌شوند و برایتان فرزندانی به دنیا خواهندآورد که وارث تاج‌و‌تخت شما خواهندبود! هدیه دادن و وقت‌گذرانی با همسرانتان می‌تواند باعث ارتقا آنها شود.

بازی سلاطین از نظر محتوایی تجربه خوشایندی برای فرزند شما نیست. بازی از نظر محتوایی چهره موجهی ندارد. وجود صحنه‌های اروتیک در مواجهه با معشوقه‌ها و همسران متعدد سلطان، دادن هدیه به آنها و فلسفه بخش حرمسرا در این بازی آنرا به تجربه‌ای نامقبول نه فقط برای گروه‌های سنی کم‌سن‌و‌سال بلکه برای هر کاربری تبدیل می‌سازد. چراکه نقص این بازی فقط در نمایش دادن تصاویر ناموجه نیست، بلکه در نوع مراوده با زنان و نگاه‌های جنسیتی نهفته است. زنان در این بازی به جز ابزاری برای خوشامد بیشتر سلطان به تصویر کشیده نمی‌شوند. زنان زیبارو توسط پادشاه برای حرمسرا انتخاب می‌شوند و وظیفه‌ آنها جز همسری برای سلطان و فرزندآوری برای او چیز دیگری نیست. همچنین قابلیت گفت‌و‌گو (Chat) در این بازی و فضای حاکم بر گفتگوهای کاربران که افراد مختلفی از کشورهای عربی و نقاط مختلف جهان در آن حضور دارند، به گونه‌ای است که برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نیست.

نحوه رشد دادن شمار سربازان ارتش و جذب سربازان در میان مردم تحت حکومت سلطان نیز به طور تلویحی ارزش مردم عادی و غیردرباری را تا حد گوشت و پوست و استخوان‌هایی برای دریده شدن تنزل می‌بخشد. مردم عادی گندم مصرف می‌کنند و از قبل گندمی که مصرف می‌کنند باید سربازانی برای بقای تاج و تخت سلطان پرورش دهند. فرزندان مردم در این بازی، صرفاً ابزارهایی برای کشورگشایی هستند و خون کرور کرور آن‌ها باید فرش زمین‌های قلمرو سلطان شوند. این نگاه غیرانسانی به حکمرانی که از خلال رویه‌های پیشبرد بازی به طور مکرر آشکار می‌شود، فهمی ضدانسانی و مالیخولیایی از اهمیت و ارزش مردم حقیقی برای حکومت‌ها ایجاد می‌کند که بشدت ضدتوسعه‌ای، غیرمتمدنانه و عقب‌افتاده است. 

 

سخنی با بازیکن ها 

بازی سلاطین یک بازی نقش‌آفرینی و استراتژی موبایلی است که به لطف جذابیت‌های بصری و تبلیغاتی خود توانسته میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان به خود جذب کند. اما این نشان‌دهنده ارزشمند بودن بازی نیست. داستان بازی بسیار ساده کار شده‌است. در ابتدای بازی شاه عثمانی می‌میرد و شما می‌توانید در نقش یکی از وارثان قلمروی بزرگ او، به جای سلطان متوفی بر تخت سلطنت بنشینید و بر قلمروی او حکم برانید!

 

همانطور که در اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی موبایلی مشاهده می‌کنیم، فرآیند اکشن نبرد در کنترل کاربر نیست. در واقع در بخش‌ Campaign که بخش اکشن اصلی بازی به حساب می‌آید، شما باید نیروها و فرمانده‌های کارکشته خود را همراه خود ببرید تا در نبرد موفق بشوید. نبردهای بازی فقط برای طرفداران سبک استراتژی موبایلی می‌تواند جذاب باشد، چراکه در طول نبردها شما کاملا بیکار هستید و شاید لازم باشد یک ظرف تخمه کنارتان باشد تا حوصله‌تان سر نرود! سربازان کار خود را می‌کنند و بسته به اینکه چه میزان نیروی انسانی و چه سطحی از مهارت را در فرماندهانتان با خود به میدان نبرد برده‌باشید، نتیجه نبرد مشخص می‌شود! پیشروی داستان بازی در طول ماموریت‌ها با فضای بازی هماهنگ است. بسیاری از فراریان، خائنین و دشمنان خارجی در طول بازی علیه شما دست به توطئه می‌زنند که باید با لشگرکشی به قلعه آنها تارومارشان کنید و توطئه آنها را خنثی کنید.

 

غلبه در نبرد نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد سرباز بیشتر و تربیت فرماندهان ماهرتر است که دست یافتن به آن‌ها، چندان کار سختی نیست. از ثروتی که بین هر نبرد تولید می‌کنید بخشی صرف تولید خوراک و بخشی صرف تولید سرباز می‌شود. برای باز شدن قلعه‌ها و نبردهای بیشتر همچنین باید سلطان خود را به طرق مختلف ارتقاء بدهید. بازی از یک سیستم پیچیده ارتقا و نمرات کسب تجربه (Experience Points) استفاده می‌کند. پیروزی در هر نبرد امکان شما برای ارتقا را بیشتر خواهدکرد.

 

رابط کاربری بازی چندان تعریفی ندارد و حداقل در یکی دو ساعت اول بازی بسیار گیج خواهیدشد! صفحه اصلی بازی پر است از آیکون‌هایی که حتی نمی‌دانید کاربردشان چیست. بازی آموزش خاصی راجع‌به بخش‌های مختلف نمی‌دهد و به صرف معرفی متنی آنها بسنده می‌کند. این امر بازی را به تجربه‌ای سخت و گیج‌کننده حداقل در چند ساعت اول تجربه‌تان تبدیل می‌کند.

 

بازی سلاطین درمجموع بازی شلوغ و شلخته‌ای است که شاید در بازار موبایل جهان محبوب باشد، اما حرف زیادی برای گیمرهای حرفه‌ای یا کاربرانی که به دنبال یک محتوای جذاب و عمیق هستند ندارد. علی‌رغم اینکه بازی بخش‌های زیادی دارد که در نظر اول تجربه آنرا جذاب و لذت‌بخش نشان می‌دهد، اما به دلیل نبود یک گیم‌پلی هسته‌ای و مرکزی تجربه‌ای پوچ به نظر می‌رسد که به اندازه‌ زمان و انرژی‌ای که پای آن می‌گذارید، چیزی عایدتان نمی‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز