تلسکوپ فضایی جیمز وب با یک ریزشهاب واره برخورد کرده است

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۷۴۵
تیم مهندسی تلسکوپ فضایی جیمز وب می‌گوید این تلسکوپ به تازگی با یک ریز شهاب واره برخورد داشته است. اما این برخورد هیچ گونه نگرانی ای را ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، تیم مهندسی تلسکوپ فضایی جیمز وب می‌گوید این تلسکوپ به تازگی با یک ریز شهاب واره برخورد داشته است. اما این برخورد هیچ گونه نگرانی ای را ایجاد نخواهد کرد.

 

تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از برخورد به یک ریزشهاب واره دچار آسیب جزئی در یکی از از بخشهای آینه آن شده است. به گفته تیم پشتیبانی برخورد مورد نظر از ضربه های پیش بینی شده در آزمایش های زمین کمی بزرگ تر بوده است. اما این گروه پژوهشی میگوید جیمز وب همچنان امکان ادامه فعالیت های طراحی شده را خواهد داشت.

 

 با وجود خالی بودن فضا برخی گرد و غبار و زباله های فضایی که در اطراف شناور هستند در صورت حرکت با سرعت بالا می توانند باعث آسیب به فضاپیماها شوند. به طوری که آینه اصلی جیمز وب می تواند یک هدف بزرگ برای آنها محسوب شود. پیش از ارسال جیمز وب آزمایش ها و مدلسازی های گسترده ای در مورد این ضربه ها در هنگام ساخت این تلسکوپ انجام گرفته بود.

 

تیم پشتیبانی پس از وارد شدن ضربه به یکی از بخش های آینه تلسکوپ فضایی جیمز وب این ضربه را بزرگتر از ضربه های در نظر گرفته شده اعلام کردند.

 

بخشی از ماموریت علمی آن ها تجزیه و تحلیل اندازه گیری ارزیابی آسیب خواهد بود. لی فاینبرگ مدیر بخش تلسکوپ نوری جیمز وب می گوید: ما پیش از این از برخورد های گاه به گاه ریز شهاب واره ها به آینه های جیمز وب اطلاع داشتیم. به طوری که ممکن است این برخوردها عملکرد تلسکوپ را به مرور زمان کاهش دهد. از زمان پرتاب تا کنون چهار برخورد کوچکتر و قابل اندازه گیری اتفاق افتاده است. اما این ریز شهاب واره کنونی بزرگتر از پیش بینی های ما بود. با وجود آسیب‌دیدگی جیمز وب همچنان می‌تواند برنامه های خود را در سطحی فراتر عملیاتی کند.

انتهای پیام/

منبع: تکنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز