زمین، مریخ دونفر/ خط مسافری فضایی زمین مریخ راه‌اندازی می‌شود!

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۳۹۹
زمین، مریخ دونفر/ خط مسافری فضایی زمین مریخ راه‌اندازی می‌شود!
شرکت اسپیس ایکس برای تحقق آرزوهای بلندپروازانه خود در راه فتح مریخ قصد دارد که همکاری نزدیکی با یک شرکت ماشین‌های فضایی انجام دهد تا انتقال جمعیت به کرات دیگر را تسهیل کند

استارت‌آپ استرالیایی (SMC) به عنوان شرکتی که در زمینۀ توسعۀ ماشین‌های فضایی فعالیت می‌کند، حمایت اسپیس‌ایکس را به‌عنوان شریک پرتاب در حمل وسیله نقلیه انتقال مداری Optimus (OTV) SMC به فضا به عنوان بخشی از مأموریت آوریل 2023 خود به دست آورده است.

انتظار می‌رود ماموریت 2023 توانایی Optimus OTV با وزن 270 کیلوگرم را برای ارائه خدمات لجستیکی در فضا نشان دهد و هدف آن تقویت استراتژی SMC به عنوان «ارائه‌دهنده خدمات تحویل مایل آخر» باشد.

فضاپیماOptimus OTV یکی از بزرگترین فضاپیمای تجاری است که در استرالیا طراحی و ساخته شده است.

مونتاژ و ادغام فضاپیمای Optimus در تأسیسات SMC در آزمایشگاه فناوری دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) انجام خواهد شد.

راجات کولشرستا، مدیر عامل شرکت ماشین های فضایی گفت. «فناوری فضایی زیربنای بسیاری از امکانات روزانه استرالیایی‌ها مانند پیش‌بینی آب‌وهوا، مدیریت اضطراری، دسترسی به اینترنت و بانکداری آنلاین است.

برای حمایت و تجاری سازی کامل پتانسیل ارائه خدمات در فضا، زیرساخت لجستیکی مناسب باید وجود داشته باشد.

کولشرستا گفت:Space Machines در حال پیشروی در توسعه توانایی استرالیا در این منطقه حیاتی است و ما از برداشتن گام بعدی در تجاری‌سازی خدمات خود با SpaceX بسیار هیجان‌زده هستیم.

اینطور که مشخص است، شرکتSMC از تسهیلات 1.16 میلیارد دلاری دولت فدرال استرالیا برای تقویت صنعت فضایی این کشور استفاده کرده است و به غیر از بودجه، امتیازات ویژۀ فدرال مانند اعطای مأموریت ملی فضایی به مدت 16 سال برای رصد زمین را نیز دریافت کرده است تا فرصت های تجاری جدیدی را برای خود فراهم کند بنابراین استارت‌آپ‌های فناوری فضایی استرالیا از پشتیبانی برای نوآوری و همکاری بیشتر در سطح جهانی برخوردار خواهند شد.

ملیسا پرایس وزیر علوم و فناوری استرالیا گفت که این مهم ترین سرمایه گذاری است که تاکنون در بخش فضایی شهری استرالیا انجام شده است.

استوارت آیرس، وزیر شرکت، سرمایه‌گذاری و تجارت نیوساوت ولز، می‌گوید که ماشین‌های فضایی در خط مقدم فناوری فضایی استرالیا قرار دارند و دولت NSW مفتخر است که از کار آن حمایت می‌کند.

"این آخرین ماموریت جذاب به نظر می رسد، و من شک ندارم که کار آن به پیشرفت ها و راه حل هایی کمک می کند که استرالیا را در خط مقدم این نیاز حیاتی قرار دهد."

آیرس در ادامه افزود:ما برای کاهش، مدیریت و واکنش به شرایط اضطراری طبیعی، پخش اطلاعات، ارتباط با عزیزانمان، استفاده از اینترنت و کنترل امور مالی خود به فناوری فضا و ماهواره متکی هستیم. این آخرین ماموریت جذاب به نظر می رسد و من شک ندارم که کار آن به پیشرفت ها و راه حل هایی کمک می کند که استرالیا را در خط مقدم این نیاز حیاتی قرار دهد. 

قرارداد SpaceX به دنبال گسترش SMC به هند و افتتاح دفاتر جدید در بنگلور برای تقویت همکاری های تکنولوژیکی بین دو کشور است. این شرکت همچنین تیم های اجرایی و مشاوره خود را با دو انتصاب کلیدی تعمیق کرده است.

در حال حاضر بیش از 6000 ماهواره فعال و غیرفعال در مدار هستند و تا سال 2030 به بیش از 100000 ماهواره خواهد رسید.

فضا به طور فزاینده ای به زیرساخت ها و خدمات لجستیکی برای پشتیبانی و مدیریت رشد تصاعدی ماهواره ها و زباله ها در جهان نیاز دارد. SMC می گوید توسعه یک قابلیت لجستیک فضایی محلی برای کمک به اطمینان از اینکه استرالیا می تواند با این چالش رو به رشد مقابله کند و ماهواره های خود را در فضا مدیریت کند، در نظر گرفته شده است.

آنتونی کیتل، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی پیشرفته Redarc Electronics، به عنوان عضو هیئت مشاوران به SMC می پیوندد.

انتهای پیام/

 

ترجمه و تنظیم: عرفان سرحدی هرسینی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز