اروپا مغز روس‌ها را نشانه رفت

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۸:۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۸۶۱۰
اروپا مغز روس‌ها را نشانه رفت
اتحادیه اروپا در راستای تحریم‌های جدید علیه مسکو به تلافی جنگ اوکراین، روی ممنوعیت فراهم کردن خدمات ابری به روسیه کار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مرکز ملی فضای مجازی، یک مقام اتحادیه اروپا با اعلام این خبر به رویترز، خاطرنشان کرد چنین اقدامی از نظر فنی، پیچیده است.
اگر این تحریم تصویب شود، معلوم نیست چگونه روی روسیه تاثیر خواهد گذاشت زیرا فراهم کنندگان اصلی خدمات ابری در اروپا، شرکتهای آمریکایی شامل آمازون، گوگل و مایکروسافت هستند.
اتحادیه اروپا هفته گذشته بسته جدیدی از تحریمها را علیه روسیه و بلاروس تصویب شد که شامل ممنوعیت واردات نفت، اقدامات محدودکننده علیه بانکهای روسی و ممنوعیت فراهم کردن خدمات مشاوره برای مسکو بود.
نسخه اولیه بیانیه مطبوعاتی درباره بسته تحریمها که سوم ژوئن از سوی شورای اتحادیه اروپا منتشر شد، به ممنوعیت فراهم کردن خدمات ابری اشاره کرده بود اما بعدا اصلاح و اشاره به این ممنوعیت، حذف شد. این تحریم در متن حقوقی منتشره در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا هم مشاهده نشد.
یک مقام مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا ذکر شدن تحریم خدمات ابری را یک خطا عنوان کرد و حاضر نشد درباره این که آیا تحریم مذکور، باعث بحث درباره این موضوع میان کشورهای اتحادیه اروپا شده است، توضیحی دهد.
یک مقام اروپایی آگاه از تصمیمات درباره تحریمها، به رویترز گفت: ممنوعیت ارائه خدمات ابری هرگز از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد نشد اما اتحادیه اروپا روی معرفی این ممنوعیت در دورهای بعدی تحریمها کار می کند؛ هر چند که چنین اقدامی از نظر فنی دشوار است.
بر اساس گزارش رویترز، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: اصلاح بیانیه مطبوعاتی از سوی شورای اتحادیه اروپا، بدون ارائه توضیح شفافی صورت گرفت و احتمال سبک شدن تحریمها را نشان داد. ما باید فشار تحریمها را افزایش دهیم نه این که آنها را کم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز