سقوط بیت‌کوین ادامه دارد؟

۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۰۸۸
سقوط بیت‌کوین ادامه دارد؟
براساس گزارش جدید Blockware، به نظر می‌رسد بیت کوین (BTC) بسیار سریع‌تر از فناوری‌های دیگری مانند خودرو و انرژی الکتریکی مورد پذیرش عمومی قرار خواهد گرفت و احتمالا نرخ پدیرش آن از 3.5 درصد در سال 2021 به 10 درصد در سال 2030 می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، Blockware Intelligence در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که با بررسی منحنی‌های مربوط به پذیرش 9 نوآوری تحول‌آفرین دیگر در گذشته، مانند خودرو، برق، گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، و همچنین نرخ رشد پذیرش بیت کوین از سال 2009 تاکنون، به پیش‌بینی خود رسیده است.

شرکت تحقیقاتی توضیح داد که انتظار می‌رود بیت کوین با توجه به انگیزه‌های مالی مستقیمی که در آن وجود دارد، بسیار سریع‌تر نسبت به فناوری‌های تحول‌آفرین دیگر به اشباع برسد. همچنین اینترنت نقش بسیار زیادی در تسریع رشد پذیرش آن‌ها خواهد داشت.

با این حال، نویسندگان گزارش Blockware تاکید کردند که مدل مورد استفاده آن‌ها برای پیش‌بینی نرخ پذیرش بیت کوین، در این مرحله فقط یک توضیح مفهومی است که نمی‌توان از آن به عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری یا ابزار معاملاتی کوتاه مدت استفاده کرد. در بخشی از این گزارش آمده است:

«روند کلی مشخص است. احتمال زیادی وجود دارد تا پذیرش جهان بیت کوین در آینده به طور قابل توجهی رشد پیدا کند و در نتیجه، قیمت آن نیز افزایش یابد.»

میزان پذیرش ارزهای دیجیتال درر چند سال اخیر به سرعت در حال رشد بوده است. طبق داده‌های ارائه شده توسط TripleA، درگاه پرداخت جهان ارزهای دیجیتال، در سال 2021، نرخ مالکیت جهانی کریپتو با بیش از 300 میلیون کاربر کریپتو در سراسر جهان به طور متوسط به 3.9 درصد رسید.Chainanalysis، پلتفرم داده بلاکچین نیز سال گذشته در گزارش خود ادعا کرده بود که نرخ پذیرش جهان بیت کوین و ارز دیجیتال از ژوئیه 2020 تا ژوئن 2021 به میزان 881 درصد افزایش یافته است. طبق این گزارش، به طور کلی 154 کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و ویتنام دارای بالاترین نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال است. پس از آن کشورهای هند و پاکستان قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما