خانه‌های خلاق محور توسعه خراسان رضوی می‌شوند

۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۵۲۸
خانه‌های خلاق محور توسعه خراسان رضوی می‌شوند
پارک علم و فناوری خراسان رضوی بنا دارد با گسترش فعالیت خانه‌های خلاق به پیشرفت خراسان رضوی کمک کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱، در حضور دکتر میرزائی‌شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر اسماعیلی معاونت توسعه فناوری پارک و خانم مهندس خنده‌رو، رئیس اداره توسعه مراکز فناوری و ارتباط با دانشگاه پارک، نشست مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری گناباد برگزار شد.

در ابتدای نشست حسین تقوی مدیرمرکز رشد فناوری گناباد به معرفی اجمالی از فعالیت‌های انجام شده، ظرفیتهای موجود در شهرستان و اکوسیستم معدن و گیاهان دارویی پرداخت و از مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور خواست به معرفی خود و محصولات تولید شده بپردازند.
همچنین در این نشست، مدیران شرکت‌ها فعالیت‌های انجام شده و دستاوردهای بدست آمده را عنوان کردند و در ادامه چالش‌های موجود در مسیر پیشرفت و توسعه فعالیت واحدهای فناور که عبارت بودند از مسیر نامشخص در اخذ مجوز ها برای محصولات جدید، شبکه سازی بیشتر بین واحدهای مستقر در پارک و واحدهای مستقر در شهرستان، کمبود فضای کارگاهی و ...  نیز مطرح شد.
 رئیس پارک علم و فناوری و همراهان به بررسی دقیق مسائل و ارائه راهکار در خصوص رفع چالش‌ها پرداختند.
 مسعود میرزائی ضمن تشریح هدف گذاری و برنامه پارک علم و فناوری خراسان در سال جاری، به راه اندازی خانه‌های خلاق در گناباد تأکید کرد.
وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال ۱۴۰۱، باید از فرصت به وجود آمده و راه اندازی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان در جهت توسعه اشتغال و اقتصاد دانش بنیان استفاده نمود.
دکتر میرزائی و همراهان به منظور هم اندیشی در خصوص مزیت‌ها و اولویت‌های اقتصادی منطقه گناباد، در فرمانداری شهرستان حضور یافتند، در این جلسه برنامه‌ها و چالش‌ها در حضور دکتر نصیری فرماندار گناباد مطرح  و مورد بررسی قرار گرفت.
ریاست پارک علم و فناوری خراسان ضمن ابراز خرسندی از همکاری بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان گناباد، از برخی تولیدات محصولات خلاقانه در حوزه سفال و سرامیک به صورت خانگی بازدید به عمل آورد و فعالیت شرکت خدمات گستر دالوند از واحدهای خارج یافته موفق مرکز رشد فناوری گناباد را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: توسعه کیفی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این پارک نیازمند توجه مسوولان به افزایش زیرساخت‌ها است.

در ادامه فرماندار گناباد با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی و کشاورزی این شهرستان گفت: باید با رویکرد دانش بنیان و دانش محور و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مسیر رونق اقتصادی و اشتغال پایدار منطقه گام برداشت.

انتهای  پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز