سفر به فضا بدون سفینه

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۹۵۵۱
سفر به فضا بدون سفینه
عملیات ساخت بزرگترین تلسکوپ مایع جهان به پایان رسیده است و احتمالاً از اواخر سال جاری میلادی این تلسکوپ می تواند با آغاز فعالیت علمی خود بیانگر فصل جدیدی از مشاهدات نجومی باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیشرفت های حاصل شده در حوزه نجوم امواج گرانشی و همچنین مطالعه سیارات […]

به گزارش خبرگزاری برنا، عملیات ساخت بزرگترین تلسکوپ مایع جهان به پایان رسیده است و احتمالاً از اواخر سال جاری میلادی این تلسکوپ می تواند با آغاز فعالیت علمی خود بیانگر فصل جدیدی از مشاهدات نجومی باشد. با پیشرفت های حاصل شده در حوزه نجوم امواج گرانشی و همچنین مطالعه سیارات فراخورشیدی و و شروع به کار نسل جدید تلسکوپ های زمینی و فضایی فصل جدیدی از نجوم در راه خواهد بود. به عقیده بسیاری از ستاره شناسان، اخترفیزیکدانان و یا کیهان شناسان اکنون در آستانه عصرجدید از اکتشافات قرار گرفته ایم که می تواند با کمک نوآوری‌ها و آنچه آنها به وجود می آورند گام های بزرگ بعدی را برداشت.

از مهمترین پیشرفت های کنونی در تلسکوپ ها می توان به تلسکوپ بین‌المللی آینه مایع اشره کرد. محل قرارگیری این تلسکوپ مایع در رشته کوه مرکزی هیمالیا و در ارتفاع ۲۴۵۰ متری است. در این تلسکوپ برای دریافت نور از آینه های ۴ متری پوشیده شده از یک لایه جیوه استفاده می شود که می تواند با قدرتی سریع بچرخد. تلسکوپ بین‌المللی آینه مایع با قرارگیری در بالای سطح دریا پدیده شکست جوی را کاهش میدهد.

این تلسکوپ وظیفه بررسی آسمان و شناسایی اجرامی مانند ابرنواخترها، زباله های فضایی، سیارک ها و برخی پدیده های گذرا در آسمان را بر عهده خواهد داشت. دکتر پل هیکسون پروفسور فیزیک و نجوم دانشگاه کلمبیا و از محققین ارشد فناوری آینه مایع وظیفه کامل کردن این فناوری را برعهده داشته است. پیش از این وی تکمیل تلسکوپ بزرگ زنیت(LZT) را در طول سال ها انجام داده است. این تلسکوپ در جنگل تحقیقاتی مالکوم در شرق ونکوور قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: تکنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز