در مریخ خانه بخرید!

۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۵:۵۳:۴۹
کد خبر: ۱۳۴۰۳۸۴
در مریخ خانه بخرید!
دانشمندان در حال آزمایش مصالحی برای ساخت سکونتگاه‌های فضایی زیبا هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، محققان در مؤسسۀ MIT Media Lab کاشی‌های مدولار را آزمایش کرده‌اند که به طور مستقل برای ایجاد زیستگاه در فضا در آخرین مأموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی جمع می‌شوند.

این پروژه که Tesserae نام دارد، با هدف ایجاد زیستگاه‌های فضایی آینده از کاشی‌های قابل تنظیم مجدد که هنگام گردش به دور ماه یا زمین جمع می‌شوند، طراحی شده است.

شرکتMIT پیشنهاد کرد که از این کاشی‌ها می‌توان برای شکل‌دهی طرح‌هایی از «زیستگاه‌های گنبدی ژئودزیکی، تا سالن‌های کنسرت گرانش میکروسکوپی و کلیساهای فضایی» استفاده کرد، کاشی ها از یک سفینه فضایی رها می شوند و در مدار جمع می شوند.

هر کاشی چاپ سه بعدی از یک پوسته خارجی پلاستیکی سفت و سخت با پنج یا شش ضلع، با دو سوراخ فرورفته برای آهنرباهای الکتریکی ساخته شده است.

این آهن‌رباها به کاشی‌ها اجازه می‌دهند تا به طور مستقل به هم بچسبند یا به هم بچسبند تا ساختارهای تسمه‌ای شکل دهند - اشکال چند وجهی و محصور که شبیه لانه زنبوری است.

این اتصال به گونه ای طراحی شده است که هم ضد آب و هم ضد آب باشد و سازه ها را برای سکونت انسان در آینده مناسب می کند و هر کاشی همچنین دارای سیستمی برای برداشت و مدیریت نیرو است.

زندگی در مریخ

کاشی های Tesserae به طور مستقل برای ایجاد ساختار در فضا جمع می شوند

آریل اکبلاو، مدیر و بنیانگذار ابتکار اکتشافات فضایی موسسه فناوری ماساچوست (MIT) گفت: "امیدوارم از فناوری Tesserae برای ساخت یک نوع کاملاً جدید از معماری فضایی استفاده کنم - سازه هایی در مقیاس بزرگ که می توانند الهام بخش حیرت و خوشحالی ساکنان باشند." .

او به پایگاه خبری Dezeen گفت: "ما در آستانه ورود به دوره رنسانس برای معماری فضا هستیم که در آن سازه های درون فضا می توانند هم از انسان ها محافظت کنند و هم شادی را به ارمغان آورند."

زندگی در مریخ

کاشی های Tesserae در آخرین ماموریت ISS آزمایش شدند

اکبلاو که توسعه فناوری Tesserae را در طول دکترای خود در آزمایشگاه رسانه MIT آغاز کرد، نام این پروژه را Tesserae برگرفته از کاشی های کوچک و رنگی مورد استفاده در موزاییک های روم باستان گذاشت.

این کلمه همچنین مخفف Tessellated Electromagnetic Space Structures for the Exploration of Reconfigurable, Adaptive Environments است.

زندگی در مریخ

ساختار فیزیکی کاشی‌ها

هر کاشی از یک پوسته خارجی پلاستیکی سفت و سخت با پنج یا شش ضلع ساخته شده است. 

اکبلاو گفت: «ما از فرآیندهای الهام‌گرفته از زیست‌شناسی مانند خود مونتاژ و رباتیک ازدحام برای کشف الگوی جدیدی برای معماری فضا استفاده می‌کنیم – ساخت سازه‌های فضایی در مقیاس بزرگ در مدار».

رویکرد ساختار پوسته‌ای ما کاشی‌های چند منظوره را پیشنهاد می‌کند که به طور مستقل از طریق پیوند مغناطیسی در امتداد لبه‌های منظم و هندسی جمع می‌شوند.

در حالی که بزرگترین نمونه اولیه کاشی ها فقط چند اینچ قطر دارند، کاشی های Tesserae در مقیاس دارای لبه ای به طول پنج فوت خواهند بود به طوری که در صورت ترکیب، می توانند افراد را در خود جای دهند.

زندگی در مریخ

هنگامی که به یکدیگر متصل می شوند ساختارهای ضد آب را تشکیل می دهند

بر خلاف بسیاری از سازه‌های فعلی فضای بیرونی، که اغلب سفت و سخت هستند و قبل از حمل و نقل روی زمین ساخته می‌شوند، کاشی‌های Tesserae را می‌توان در بسیاری از اشکال اعمال کرد و قبل از استقرار در فضا به صورت صاف درآیند.

کاشی‌ها ساختار مستقل دارند

اکبلاو توضیح داد: «تیم پشت Tesserae معتقد است که روش ماژولار و خود مونتاژ می‌تواند وزن محموله را کاهش دهد و پیچیدگی ساخت و ساز را کاهش دهد، در حالی که احتمال شکل‌گیری معماری فضایی آینده را نیز گسترش می‌دهد.»

از آنجایی که نیازهای سکونت و عملیات در اطراف ایستگاه‌های فضایی تجاری جدید در مدار پایین زمین و مأموریت‌های اکتشافی به ماه و مریخ تکامل می‌یابد، معماری فضا باید برای رسیدگی به موارد استفاده و زمینه‌های استقرار جدید سازگار شود.

در 8 آوریل 2022، Tesserae یکی از 25 آزمایش در مأموریت تحقیقاتی خصوصی ده روزه Axiom به مرکز نجومی و تحقیقاتی ناسا، ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بود. زمانی که در اینجا بودیم، فضانوردان هفت کاشی را در فضا رها کردند و نحوه پیوند آنها را مشاهده کردند.

این اولین ماموریت خصوصی ISS بود و با مشارکت SpaceX، سازنده فضاپیما که توسط ایلان ماسک تأسیس شد، انجام شد.

زندگی در مریخ

خانه‌های لاکچری آینده در فضا

بر اساس یافته‌های این ماموریت، کاشی‌ها با موفقیت با هم ترکیب شدند و در سال 2023 آزمایش خواهند شد.

دکتر Ekblaw گفت: "ما خوشحالیم که گزارش دهیم پیوندهای خوب موفق، تشخیص صحیح خطا و تصحیح پالس خاموش آهنربا و پیکربندی گنبدی پایدار را نشان داده ایم."

اکبلاو توضیح داد: "ما انتظار داریم آزمایش پرواز فضایی تکراری بعدی خود را در سال 2023 انجام دهیم و به همکاری با همکاران در راستای چشم انداز بلند مدت خود برای سکونت انسان ادامه خواهیم داد."

آزمایشگاه رسانه MIT که در سال 1985 تأسیس شد و در مؤسسه فناوری ماساچوست در کمبریج، ایالات متحده آمریکا مستقر است، در مورد موضوعاتی از جمله اخترفیزیک، فناوری رباتیک و شهرهای پایدار تحقیق می کند.

سال گذشته، داوا نیومن، معاون سابق ناسا به عنوان مدیر آزمایشگاه رسانه MIT منصوب شد. پروژه‌های گذشته شامل ماسک‌های مرگ پرینت سه‌بعدی Neri Oxman است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آخرین نفس کاربر را در بر بگیرد.

انتهای پیام/

 

ترجمه و تنظیم: عرفان سرحدی هرسینی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز