با این روش در پیری زمینگیر نمی‌شوید

۱۴۰۱/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۰۵۵۴
با این روش در پیری زمینگیر نمی‌شوید
دانشمندان ژاپنی موفق به ساخت جلیقه‌ای رباتیک شده‌اند که می‌تواند به سالمندان کمک کند تا در کهنسالی راحت‌تر‌ راه بروند و کمتر از مشکلات حرکتی رنج ببرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، محققان دانشگاهی در ژاپن با همکاری یک شرکت هواپیمایی جلیقه‌ای رباتیک طراحی کرده‌اند که سالمندان را برای راحت راه رفتن کمک می‌کند

جلیقه مذکور نخستین بار در یکی از عبادتگاه‌های سنتی ژاپن در شیکوکو آزمایش شد، البته پیش‌تر این جلیقه حرکتی توسط  انستیتوی فناوری توکیو در یک مرکز توانبخشی ویژه افراد دچار مشکلات حرکتی آزمایش شده بود.

مرکز دانشگاهی ژاپنی قصد دارد با شرکت هواپیمایی «آل نیپون ایرویز» از این جلیقه رباتیک برای کمک به زائران اوهنرو استفاده کند.

زیارت اوهنرو به عنوان یکی از آیین‌های سنتی بودایی در ژاپن به خصوص میان سالمندان طرفداران زیادی دارد که در میان افراد مسن محبوبیت زیادی دارد، افراد برای به جای آوردن مناسک مربوط به این آیین ۸۸ معبد شیکوکو را زیارت می‌کنند.

وزن جلیقه رباتیک طراحی شده شش کیلوگرم است و ۴ کیلوگرم هم وزن دارد، این جلیقه بر پشت فرد سالمند قرار می‌گیرد و در حرکت به وی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 

 

خبرنگار: علی پژوهش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز