۲ ماهواره اروپایی به مدار زمین پرتاب شدند

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۲:۵۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۲۹۱۲
۲ ماهواره اروپایی به مدار زمین پرتاب شدند
شرکت اروپایی آریان اسپیس موفق شد با استفاده از موشک ماهواره بر آریان ۵ دو ماهواره جدید را در مدار زمین قرار دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، موشک آریان ۵ توانست در ماموریت جدید خود دو ماهواره ارتباطی را به مدار زمین پرتاب کند.

موشک آریان ۵ متعلق به شرکت اروپایی آریان اسپیس پرتاب ماهواره های ارتباطی را از پایگاه فضایی گویان انجام داد. این موشک پیش از این وظیفه پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را نیز بر عهده داشته است. ماموریت جدید آن نیز ارسال دو ماهواره ارتباطی به مدار زمین بوده است.

 به گفته نماینده آریان اسپیس هر دو ماهواره ارتباطی حدود ۴۰ دقیقه پس از بلند شدن و طبق برنامه ریزی های انجام شده در مدار قرار گرفتند. یکی از این ماهواره ها به نام MEASAT-3d مربوط به شرکت مخابراتی مالزیایی میاست MEASAT بوده است. به گفته آریان اسپیس این ماهواره قرار است در مناطقی با شبکه زمینی محدود یا بدون شبکه در مالزی باعث افزایش سرعت پهنای باند شود.

 ماهواره دوم به نام GSAT-24 به سازمان نیوز اسپیس ایندیا لیمیتد تعلق داشته است. آریان اسپیس در مورد این ماهواره نیز می گوید: قرار است ماهواره ارسالی خدماتی مانند تلویزیونی، مخابراتی، پخش رادیو و تلویزیون و همچنین برخی از خدمات مربوط به نیازهای مشتریان هندی را با کیفیت بالاتر برآورده کند. سازندگان این دو ماهواره نیز به ترتیب شرکت های ایرباس دیفنس اند اسپیس و همچنین سازمان پژوهشهای فضایی هند بودند. دو محموله مربوط به موشک آریان ۵ در مجموع 10863 کیلوگرم وزن داشتند.

با توجه به اینکه آریان ۵ برخلاف موشک فالکون 9 یک موشک یکبار مصرف به شمار می‌رود بنابراین در روز پرتاب هیچ موشکی برای فرود و تماشا وجود نداشته است. آریان اسپیس تاکنون دو ماموریت در سال جاری انجام داده است. ماموریت قبلی در فوریه و پرتاب ۳۴ ماهواره اینترنتی شرکت وان وب با موشک سایوز ساخت روسیه از پایگاه فضایی بایکونور بوده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع:تکنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز